河村 ミッシェル

J-GLOBALへ         更新日: 17/06/29 02:52
 
アバター
研究者氏名
河村 ミッシェル
 
カワムラ ミッシェル
所属
立命館大学
部署
経済学部経済学科
職名
准教授
学位
経済学士(米国ニューヨーク クィーンズ大学), 教育修士(米国フェニックス大学), 教育博士 Ph.D(ノースセントラル大学大学院教育研究科)

研究分野

 
 

経歴

 
1997年4月
 - 
2005年3月
日本体育大学付属高等学校(柏日体) ・Assistant Language Teacher
 
2005年4月
 - 
2007年3月
多摩大学情報経営学部 ・非常勤講師
 
2006年4月
 - 
2007年3月
大東文化大学経済学部・非常勤講師
 
2009年4月
 - 
2013年3月
関西学院大学経済学部・常勤英語講師
 
2013年4月
   
 
立命館大学経済学部経済学科・准教授
 

学歴

 
 
 - 
2011年11月
ノースセントラル大学大学院 教育学部 教育とカリキュラム研究科 教育とカリキュラム
 
 
 - 
2004年8月
米国フェニックス大学大学院 教育 教育とカリキュラム
 
 
 - 
1992年5月
米国ニューヨーク クィーンズ大学 経済学部 社会科学
 

論文

 
Multiple Intelligences in Foreign Language Courses: Curriculum and Assessment
Michelle Kawamura
関西学院大学   15 65-78   2011年2月
A case study exploring teachers’ perception of English teaching: Teacher Self-Efficacy
Michelle Kawamura
Social Science Review Kwansei Gakuin University   16 57-71   2011年3月
A qualitative study exploring the contents learned as a foreign language taught by native speakers
Michelle Kawamura & Pin-hsiang Natalie Wu
Asian EFL Journal: Professional Teaching Articles   63 39-54   2012年10月
The gap between the Japanese labour laws and traditional social-cultural attitude: How it affects women, family and Japanese economy
河村ミッシェル
Proceedings: International Academic of Social Science Conference   128-135   2014年10月
Using popular mobile application software to increase learner motivation
河村ミッシェル
Proceedings: The 22nd International Conference on Computers in Education   836-838   2014年11月

Misc

 
Raising Intercultural Awareness via Foreign Language Classes: Technology as a Bridge to Different Cultures
Michelle Kawamura
関西学院大学   14 71-80   2010年2月
Chinese Studies: where does it lead to?
Michelle Kawamura
論説資料保存会中国関係論第51号CD-R版 関西学院大学   14 117-125   2010年2月
Educators Ethics Consideration
Michelle Kawamura
関西学院大学   7 197-204   2011年3月
Computer Assisted Language Learning
Michelle Kawamura & Pin-hsiang Natalie Wu
Providence University & Asian EFL Journal   15 672-676   2011年12月
A Comparison of Japanese and Taiwanese Students’ Attitudes toward Cross- cultural English-Learning Activities
Pin-hsiang Natalie Wu & Michelle Kawamura
JALT 2011 Conference Journal Proceeding   36 251-261   2012年5月

書籍等出版物

 
A Study of Native English Teachers' Perception of English Teaching: Exploring Intercultural Awareness vs. Practice in Teaching English as a Foreign Language.
US Proquest UMI Publishing   2011年9月   ISBN:978-1244020542

講演・口頭発表等

 
Keynote Speaker: The objetives of English learning
2013 International Conference on Language Teaching: Trends and Challenges. Chanhua, Taiwan   2013年3月8日   

担当経験のある科目