上原 景子

J-GLOBALへ         更新日: 17/09/22 02:54
 
アバター
研究者氏名
上原 景子
 
ウエハラ ケイコ
所属
群馬大学
職名
教授
学位
修士(言語学)(ニューヨーク市立大学大学院), 修士(哲学)(ニューヨーク市立大学大学院(アメリカ合衆国)), 修士(教育学)(群馬大学), 博士(言語学)(ニューヨーク市立大学大学院(アメリカ合衆国))

研究分野

 
 

経歴

 
1996年
 - 
1998年
ニューヨーク市立大学大学院言語学科博士課程 助手
 
1999年
 - 
2004年
群馬大学教育学部 助教授
 
2004年
   
 
- 群馬大学教育学部 教授
 

学歴

 
 
 - 
2003年
ニューヨーク市立大学大学院 言語学科博士課程 心理言語学
 
 
 - 
1994年
群馬大学大学院 教育学研究科 英語教授法
 
 
 - 
1978年
群馬大学 教育学部 英語教育
 

Misc

 
英語教育における英語を母語とするALTの機能と役割
上原景子
群馬大学紀要 人文・社会科学編   第52巻 411-420   2003年
The role of grammar drills in the development of English as foreign language
Uehara, K.
Journal of Teaching Methodology, Gunma University   (No. 2) 155-164   2003年
外国語としての英語教育における実践的な英語力と多文化理解・世界的視野
上原景子
群馬大学教育実践研究   (第20号) 243-250   2003年
JTEs need to improve their own English
Uehara, K. and Hoogenboom, R. B.
Research in Educational Practice and Development, Gunma University   (No. 21) 219-228   2004年
Japanese EFL learners and acceptable English pronunciation
Yoshida, K. and Uehara, K.
Jourrnal of Teaching Methodology, Gunma University   (No. 4) 157-166   2005年

書籍等出版物

 
External Possession
John Benjamines Publishing Company   1999年   ISBN:1-55619-652-0
Sentence Processing in East Asian Languages
CSLI Publications   2002年   ISBN:1-57586-307-3
英語科教育の理論と実践・英語科教育法(理論編)
現代教育社   1996年   ISBN:4-906488-22-4
英語科教育法の構築と展開
2002年   ISBN:4-906488-32-3
『英語ノート1』完全対応授業指導書1パーフェクト版
開隆堂   2010年   ISBN:978-4-304-01379-9C33

講演・口頭発表等

 
Similarity-based interference in Japanese double versus single center-embedding
The 14th Annual CUNY Conference on Human Sentence Processing   2001年   
Reading and writing in teaching English as a second language
The 1st Meeting of ESL Education of Writing Program, English Department, New Jersey State Rutgers University   1998年   
Processing scrambled argument structures in Japanese
The 72nd Annual Meeting of the Linguistic Society of America   1998年   
E.F.L.読解ストラテジー・トレーニング:中学生の要点把握力とメタ認知への目覚め
全国英語教育学会 第20回 山口研究大会   1994年   
Functional text perspective for interactive E.F.L. reading
Japan Association of Language Teachers    1993年