Hauser Eric

J-GLOBALへ         更新日: 17/09/08 02:53
 
アバター
研究者氏名
Hauser Eric
 
ハウザー エリック
所属
電気通信大学
部署
情報理工学域共通教育部
職名
准教授
学位
学士(ウエスト・バージニア大学), 修士(ハワイ大学), 博士(ハワイ大学)
科研費研究者番号
30361827

プロフィール

See research published in peer-reviewed international journals such as Applied Linguistics, Language Learning, Human Studies, JALT Journal, Gesture, and Language and Sociocultural Theory.

研究分野

 
 

経歴

 
2003年4月
   
 
電気通信大学 講師
 

学歴

 
 
 - 
1988年12月
ウエスト・バージニア大学 College of Arts and Sciences 歴史・文学
 
 
 - 
2003年12月
ハワイ大学 第二言語習得 
 

委員歴

 
2007年
 - 
2011年
言語科学会  委員、12回(2010年)年次国際大会の会長
 

論文

 
Hauser, E.
Pragmatics   27(2) 235-255   2017年   [査読有り]
Curtailing or Sustaining "Off-Task" Interaction: A Conversation Analytic Study
Hauser, E.
Focus on the Learner   -(-) 297-305   2016年   [査読有り]
Using Genre to Evaluate Spoken English
Lucantonio, D., & Hauser, E.
JALT2014 Conference Proceedings   637-647   2015年   [査読有り]
Hauser, E.
Language and Sociocultural Theory   2(2) 119-138   2015年   [査読有り]
Hauser, E.
Gesture   14(3) 297-319   2014年   [査読有り]

Misc

 
Review of "Narrative in English Conversation: A Corpus Analysis of Storytelling," C. Rühlemann
Hauser, E.
Discourse Studies   18(1) 108-109   2016年
Review of Producing and Managing Restricted Activities: Avoidance and Withholding in Institutional Interaction
Hauser, E.
Discourse Studies   18(2) 621-623   2016年10月
Review of "Units of Talk--Units of Action," B. Szczepek Reed and G. Raymond (Eds.)
Hauser, E.
Discourse Studies   17(3) 377-379   2015年
Hauser, E.
Text & Talk   35(6) 871-876   2015年   [依頼有り]
Review of "The Dynamics of Auction: Social Interaction and the Sale of Fine Art and Antiques," C. Heath
Hauser, E.
Discourse Studies   16(5) 688-689   2014年10月

講演・口頭発表等

 
Upgraded self-repeated gestures in Japanese interaction
Hauser, E.
International Pragmatics Association   2017年7月   
Hauser, E.
CAN-Asia First Symposium on L2 Interaction   2017年5月   CAN-Asia
Hauser, E.
Interactional Competences and Practices in a Second Language   2017年1月   University of Neuchatel
Hauser, E.
UK-Japan Symposium on Intercultural Communication and International Universities   2016年9月   JSPS UK & Ireland and Newcastle University
Handling Unprepared-for Contingencies in an Interactional Language Test: Student Initiation of Correction as a Collaborative Accomplishment [招待有り]
Hauser, E.
UK-Japan Symposium on Intercultural Communication and International Universities   2016年9月5日   Newcastle University and JSPS UK & Ireland

担当経験のある科目