YAMAOKA Takekuni

J-GLOBAL         Last updated: May 19, 2019 at 17:28
 
Avatar
Name
YAMAOKA Takekuni
Affiliation
Tokai Gakuen University

Research Areas

 
 

Published Papers

 
Think-Pair-Share Strategy Enhances the Understanding of High School Students in Physics: The Case of Japanese Stem Educators
Takekuni Yamaoka, Shinichi Okino, Kimihito Takeno, Tomokazu Yamamoto, Shinji Matsumoto
American Journal of Educational Research, 7(3),244 - 248   7(3) 244-248   Mar 2019   [Refereed]
Developing and Evaluating Elementary-Level Teaching Materials “Magnetic Top”: An Analysis of Questionnaire Using Text Mining
Takekuni Yamaoka, Kimihito Takeno, Shinichi Okino, Shinji Matsumoto
American Journal of Educational Research   5(2) 189-195   Feb 2017   [Refereed]
Examination of STEM Education Program Using a Growth Test on Komatsuna
Yusuke Takada, Kimihito Takeno, Takekuni Yamaoka
American Journal of Educational Research   5(3) 256-261   Feb 2017   [Refereed]
Development and Evaluation of a Practice Model based on questioning framework in Science for Inducing Cognitive Conflicts in Case of the After-image Effect
Takekuni Yamaoka, Shinji Matsumoto
American Journal of Educational Research, 5(1), 50-55.   5(1) 50-55   Jan 2017   [Refereed]
Development and Evaluation of a Practice Model Based on the QUILT Framework in Case of the State Change: Analysis of Utterance Protocol Using Text Mining
YAMAOKA Takekuni
American Journal of Educational Research   4(4) 360-365   Apr 2016   [Refereed]

Misc

 
山岡 武邦, 岳野 公人, 高橋 信幸, 松本 伸示
エネルギー環境教育研究 = Journal of energy and environmental education   11(2) 47-54   Jun 2017
平田 豊誠, 小川 博士, 中島 雅子, 山岡 武邦, 松本 伸示
教育学部論集 = Journal of the Faculty of Education   (27) 33-46   Mar 2016
理科の授業における作問を通した授業では,問題を作る過程及び問題を解く過程において学習効果が高くその有用性が実証されている。中学校3 年生の理科授業において,出題範囲を既習の地学領域に限定して,オープンエンド型の場面解決型問題を学習者に作成させ,学習者相互に解答させる授業を行った。本稿では,作成されたオープンエンド型の場面解決型問題を有効活用していくために,授業時に生徒によって作問された29問についてデータベース化を行った。このデータベースは,次の2点において有用性が期待できる。1.学習者が...
山岡 武邦, 白濱 弘幸, 松本 伸示
エネルギー環境教育研究 = Journal of energy and environmental education   10(1) 3-9   Jan 2016
山岡武邦, 白濱弘幸, 沖野信一, 松本伸示
日本科学教育学会年会論文集(CD-ROM)   40th 351‐352   2016
白濱弘幸, 細田宏樹, 岳野公人, 山岡武邦
電気学会論文誌 A   136(10) 641‐648(J‐STAGE)   2016