
マイナード ジョー
基本情報
- 所属
- 神田外語大学
- 学位
-
Ed.D (TEFL)(University of Exeter, UK)M.Phil (Applied Linguistics)(Trinity College, University of Dublin (Ireland))
- 研究者番号
- 70515543
- J-GLOBAL ID
- 201501070859976534
- researchmap会員ID
- B000246166
- 外部リンク
Dr. Jo Mynard is a Professor in the Faculty of Global Liberal Arts and the Director of the Self-Access Learning Center (SALC) at Kanda University of International Studies in Japan. She has also been the Director of the Research Institute for Learner Autonomy Education (RILAE) since 2017.
In her role as the Director of RILAE, she coordinates multiple small and large-scale research projects related to language learner autonomy, and teaches and mentors learning advisors as part of the Learning Advisor Education programme.
She completed her Doctorate in Education (TEFL) at the University of Exeter, UK in 2003 and her M.Phil, in Applied Linguistics at Trinity College, Dublin in 1997.
Before joining KUIS, she worked as an Associate Professor of English language at NUCB/Koryo College in Nagoya. Prior to moving to Japan, she worked in the United Arab Emirates and was a faculty member and Founder / Coordinator of the Learning Enhancement Centre (LEC) at Zayed University in Abu Dhabi.
She has worked as an educator in Japan, the United Arab Emirates, Ireland, Spain and the UK. She has also lived and worked briefly in France, Germany, the USA, and Australia. She has been a visiting scholar at universities in Mexico and Thailand.
She is the co-founder of three open-access, peer review journals:
SiSAL Journal (Studies in Self-Access Learning) (founded in 2010),
Relay Journal (founded in 2017),
Journal for the Psychology of Language Learning (founded in 2018).
She was a committee member of the IATEFL Learner Autonomy Special Interest Group from 2001 to 2020. She was the Publications Officer for many of those years. She is now a member of its international advisory board. http://lasig.iatefl.org
She has been a member of the Scientific Committee for the International Association for the Psychology of Language Learning (http://www.iapll.com) since 2016 and was elected to the executive board (Publications Officer) in June 2018.
She is a member of the international advisory board for IAFOR - the International Academic Forum. https://iafor.org/
Her professional interests are learner autonomy, advising in language learning, self-access learning, affect, the psychology of learning, and CALL. She has co-edited and co-authored several books on learner autonomy, advising in language learnin, language learner psychology, and social language learning spaces.
She was one of the conveners of a symposium on "Navigating Learner Autonomy in a Multicultural and Multilingual World — A Reflective Dialogical Approach" at the World Congress of Applied Linguistics in Groningen, the Netherlands in 2021.
研究キーワード
8研究分野
2経歴
7-
2006年4月 - 2008年3月
-
1993年9月 - 1996年6月
学歴
2委員歴
4受賞
1主要な論文
91-
Language Awareness 1-21 2023年1月2日 査読有り
-
Journal for the Psychology of Language Learning 4(1) 1-14 2022年6月7日 査読有り筆頭著者
-
Innovation in Language Learning and Teaching 15(5) 458-472 2021年10月20日 査読有り最終著者
MISC
28-
Advising in Language Learning: Dialogue, Tools and Context 1-303 2014年1月1日
-
Advising in Language Learning: Dialogue, Tools and Context 3-25 2014年1月1日 査読有り
-
Advising in Language Learning: Dialogue, Tools and Context 205-210 2014年1月1日 査読有り
-
言語教育研究 = Studies in Linguistics and Language Teaching 24(24) 63-92 2013年11月
-
言語教育研究 (24) 63-92 2013年
-
言語教育研究 (23) 101-137 2012年
-
Language Learning and Technology 15(3) 12-27 2011年10月 査読有り
-
言語教育研究 (22) 111-124 2011年
-
言語教育研究 (22) 125-150 2011年
-
INNOVATIONS IN EDUCATION AND TEACHING INTERNATIONAL 46(2) 147-160 2009年
-
Independence Issue 39 2006年
-
Independence 37, pp3-6 2006年
-
TESOL Arabia Learner Independence SIG Newsletter pp3-4 2006年
-
Cross culture (22), pp61-67.(22) 61-67 2006年
-
TESOL Arabia Independence SIG Newsletter. 2005年
-
Perspectives. 12(2), pp22-24 2005年
主要な書籍等出版物
30-
Multilingual Matters 2022年4月
-
Multilingual Matters 2022年4月 (ISBN: 9781788929059)
-
大阪大学出版会 2022年3月 (ISBN: 9784872597622)
-
Multilingual Matters 2020年8月 (ISBN: 9781788928892) 査読有り
-
Candlin & Mynard 2020年3月 (ISBN: 9798644809264) 査読有り
-
Routledge 2015年7月29日 (ISBN: 1138825921)
講演・口頭発表等
52-
Laboratorio Didattica delle Lingue Straniere Ca’Foscari University of Venice 2024年1月18日 招待有り
-
University of Parma, Italy 2023年12月7日 招待有り
-
15th Nordic Workshop, Braunschweig, Germany 2023年10月6日 招待有り
-
AICLU, Padova, Italy 2023年9月22日 招待有り
-
AICLU, Padova, Italy 2023年9月22日 招待有り
-
IATEFL 2023年4月19日
-
International TESOL Conference, Vietnam 2022年12月10日 招待有り
-
第48回年次国際大会教材展示会 2022年11月12日
-
第48回年次国際大会教材展示会 2022年11月12日 招待有り
-
Japan Association for Self-Access Learning 2022年10月22日
-
Psychology of Language Learning 4 2022年6月1日
-
El Encuentro Internacional de Centros de Autoacceso 2019 “Evolución de los espacios de aprendizaje: Centros de Autoacceso y otros entornos”, Mexico 2019年6月26日 招待有り
-
Asian Conference on Language Learning 2019年5月16日 招待有り
-
53rd International IATEFL Conference, Liverpool, UK 2019年4月2日 招待有り
-
53rd International IATEFL Conference, Liverpool, UK 2019年4月1日 招待有り
-
CLaSIC, Singapore 2018年12月
-
JALT College and University Educators anniversary 25th anniversary conference, 2018年9月 招待有り
-
Independent Learning Association 2018年9月 招待有り
-
International Academic Forum: Asian Conference on Language Learning 2018年5月 招待有り
-
International Association of Teachers of English as a Foreign Language 2018年4月
担当経験のある科目(授業)
3所属学協会
6Works(作品等)
2共同研究・競争的資金等の研究課題
18-
Research Institute of Learner Autonomy Education 2017年 - 2021年
-
JSPS 2018年11月 - 2020年11月
-
Kanda University, Research Institute of Language Studies and Language Education 2017年 - 2019年
-
Kanda University, Research Institute of Language Studies and Language Education 2017年 - 2019年
-
Research Institute of Learner Autonomy Education 2017年5月 - 2018年5月
-
Kanda University, Research Institute of Language Studies and Language Education 2016年 - 2018年
-
Kanda University, Research Institute of Language Studies and Language Education 2015年4月 - 2017年3月
-
Kanda University, Research Institute of Language Studies and Language Education 2012年4月 - 2014年3月
-
Kanda University, Research Institute of Language Studies and Language Education 2011年4月 - 2013年3月
-
Kanda University, Research Institute of Language Studies and Language Education 2010年4月 - 2012年3月
メディア報道
3-
2017年4月
-
2010年6月1日 新聞・雑誌
社会貢献活動
6