Ashida Ruri

J-GLOBAL         Last updated: Jan 13, 2019 at 23:25
 
Avatar
Name
Ashida Ruri
Affiliation
Jikei University

Research Areas

 
 

Published Papers

 
Working together: Clinicians and English Teachers
Ruri Ashida
Journal of Medical English Education   15(3) 84-87   2016   [Refereed]
Training clinical students through interviews with English-speaking simulated patients and giving case presentations to clinicians
Ruri Ashida
Journal of Medical English Education   14(3) 117-121   Oct 2015   [Refereed]
Subconscious Mind Revealed through Distorted Communication?-- Eavesdropping in Much Ado about Nothing
Ruri Ashida
The Bulletin of theInternational Society for Harmony & Combination ofCultures   (22) 78-83   Sep 2015   [Refereed]
English-speaking SPs in medical education: the motivation factor
Medical Education   45(6) 421-423   Dec 2014   [Refereed]
The Checklist Mentality
Hektoen International--A Journal of Medical Humanities   6(2)    2014   [Refereed]

Misc

 
共同作業 臨床医と英語教師 臨床における確かな英語学習経験の創出 英語を話す模擬患者を含めたプログラム開発の英語教師と臨床医の共同作業(Working together: Clinicians and English teachers Creating authentic learning experiences in clinical settings: English teachers and clinicians working together to develop programs involv
芦田 ルリ
15(3) 84-87   Jul 2016
大学における外国人SPを活用した面接技能教育の現状と今後の可能性 全国アンケート調査の結果より
芦田 ルリ, 倉本 クリスティーン, 大滝 純司
47(Suppl.) 149-149   Jul 2016
臨床倫理ワークショップをどのように開催したらよいか 開催2回の経験から
黒須 三惠, 平山 陽示, 原田 芳巳, 岩渕 篤敬, 鈴木 亮, 芦田 ルリ, 倉田 誠
46(Suppl.) 231-231   Jul 2015
芦田ルリ, 倉本クリスティーン, 福田国彦
医学教育医学教育 46(suppl): 111 -111 2015   46(Suppl.) 111   2015
ネーティブ英語模擬患者による主要症状鑑別診断・1年次必修英語医療面接OSCEのインパクト
Vol.13 No. 2   13(2) 39   Jun 2014

Conference Activities & Talks

 
Integrated cross-specialty medical education beginning with first-year case-based medical interview OSCE: Importance of a continuous graded performance evaluation.
Hasunuma N, Ashida R, Wood D, Hasegawa H
15th Asia Pacific Medical Education Conference   Jan 2018   
海外臨床実習制度がグローバルな医療者育成へ貢献しているかの分析研究.
芦田 ルリ, 福田 国彦, 南沢 享, 大石 公彦
Dec 2017   
Expectations for a continuous use of English-speaking simulated patients in medical education---Different years, different aims, and different methods
Ruri AshidaChristine Kuramoto
Jul 2015   
低学年からの重要症例ベース臨床・基礎統合教育の展開を各分野実践事例から考える 情報爆発時代の全医学生に医学教育の質を保証するために 英語と臨床の統合で国際力を培う 1年次からの外国人SPとの医療面接
芦田 ルリ
Jul 2014   
Expanding the Use of Trained English-speaking Simulated Patients in Japan
Standardized Patient Symposium, Boston   Mar 2014   

Works

 
Japan Association of Simulated Patients in English
May 2015