HUMPHRIES Simon

J-GLOBALへ         更新日: 14/01/22 02:48
 
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研究者氏名
HUMPHRIES Simon
 
サイモン ハンフリ―ズ
URL
http://doshisha.academia.edu/SimonHumphries
所属
同志社大学
部署
文学部英文学科
職名
助教(有期)
学位
Ph.D (言語学)(マクワリー大学), Doctor of Philosophy(マクワリー大学), MSc in TESOL(英国アストン大学)

経歴

 
2001年
 - 
2003年
近畿大学工業高等専門学校 非常勤講師
 
2003年
 - 
2009年
近畿大学工業高等専門学校 常勤勤務講師
 
2009年
 - 
2011年
近畿大学工業高等専門学校 常勤勤務准教授及び国際交流部主任
 

学歴

 
 
 - 
2011年
マクワリー大学  Department of Linguistics
 
 
 - 
2005年
英国アストン大学  TESOL
 

Misc

 
Western-published versus MEXT-mandated: A comparative textbook analysis.
Humphries, Simon.
同志社大学英語英文学研究   90. 217-238.   2013年
Cultural surprises in the United Kingdom from an East Asian perspective.
Humphries, Simon.
同志社大学英語英文学研究   91. 79-100.   2013年
2013.
The use of a DVD created by Doshisha University undergraduates to increase the motivation to communicate among students of English in a Japanese high school: An action research study.
Simon Humphries
Doshisha Literature.   English Literary Society of Doshisha University.(54 and 55.) 49-78.   2012年
The challenges of communicative pedagogy in kosens.
Simon HUMPHRIES
全国高等専門学校英語教育学会研究論集   30 93-102   2011年
Research methodology review: The use of textbook analysis, questionnaires and interviews to evaluate EFL textbook implementation
Simon HUMPHRIES
近畿大学工業高等専門学校研究紀要   2    2008年

書籍等出版物

 
From policy to pedagogy: Exploring the impact of new communicative textbooks on the classroom practice of Japanese teachers of English.
Cambridge Scholars Publishing.   2012年   ISBN:978-1-4438-3573-2
Observation. In "Researching Language Teacher Cognition and Practice: International Case Studies" edited by R. Barnard and A. Burns.
Multilingual Matters.   2012年   ISBN:9781847697899

講演・口頭発表等

 
CLT Materials in Japan.
Materials Development Association (MATSDA). Limerick, Ireland.   2012年   
Comparison between MEXT-mandated and Western-published textbooks.
全国語学教育学会.   2012年   
Washback to driftwood: Problems implementing CLT.
全国語学教育学会   2011年   
Washback or driftwood? Problems implementing communicative language teaching in Japan.
The British Association for Applied Linguistics Lanaguage Learning and Teaching Special Interest Group (BAAL LLT SIG) Conference.   2011年   
Effects of a CLT change in textbooks on two JTEs.
全国語学教育学会   2010年