平塚 貴晶
ヒラツカ タカアキ (Takaaki Hiratsuka)
更新日: 04/17
基本情報
- 所属
- 龍谷大学 教授
- 学位
-
博士号(ニュージーランド国立オークランド大学)
- J-GLOBAL ID
- 201501005256821417
- researchmap会員ID
- 7000013872
私の専門分野は応用言語学・英語教育学です。これまでは、社会文化的理論を取り入れながら、第二言語教師教育(SLTE)領域の研究に勤しんで参りました。今後は、日本における小、中、高、大連携の英語学習・英語教育に焦点を当てた調査・研究を行っていきたいと思っております。著書に『きっかけの英語 外国人に話しかける 50の秘訣』(Ibcパブリッシング)、『Narrative inquiry into language teacher identity: ALTs in the JET program』(Routledge)、『Team Teachers in Japan: Beliefs, identities, and emotions』(Routledge) など。
Podcast Interview: [JETAA-Sphere] (Episode 15)
Podcast Interview: [TEFLology] (Episode 114)
Master's & PhD supervision: Language Teacher Education; Narrative Inquiry; Classroom Research
takaakihiratsuka@gmail.com
研究キーワード
1経歴
1-
2020年4月 - 現在
学歴
1受賞
4論文
40-
Language Teaching Research 2024年4月 査読有り筆頭著者
-
Explorations in Teacher Development 29(2) 13-20 2023年12月 査読有り筆頭著者
-
Journal of Language, Identity & Education 2023年12月 査読有り
-
System 118 2023年10月 査読有り
-
Language and Education 2023年6月 査読有り
-
Shifting from native-speakerism to trans-speakerism: A trioethnography of language teachers in JapanTESL-EJ 27(1) 1-20 2023年5月 査読有り
-
MEXTESOL Journal 46(4) 1-9 2022年10月 査読有り
-
Miyagi University Research Journal 2(1) 12-22 2022年10月
-
Intercultural Studies 26 21-34 2022年3月
-
Intercultureal Studies 26 35-49 2022年3月
-
Explorations in Teacher Development 27(3) 8-12 2021年12月 査読有り
-
Indonesian TESOL Journal 3(2) 88-102 2021年11月 査読有り
-
The Language Teacher 45(3) 11-15 2021年5月 査読有り筆頭著者
-
International Studies 25 25-38 2021年3月
-
JACET Kansai Journal 23 31-46 2021年3月 招待有り
-
Journal of Language Teaching and Research 12(1) 23-33 2021年1月 査読有り
-
OTB Forum 10(1) 7-15 2020年12月 査読有り
-
JACET International Convention Selected Papers 6 101-117 2019年 査読有り
-
The Annual Report of Tohoku University Center for Culture and Language Education 11 5-14 2019年
書籍等出版物
7-
Routledge 2023年
-
IBC パブリッシング 2019年
講演・口頭発表等
113-
Kyoto JALT 2024年4月14日
-
Hokuriku JALT 2024年4月13日
-
3rd Japan Association for Language Education Technology Conference 2024年3月
-
Hokkaido JALT 2024年2月
-
Niigata Skill Development Conference 2024年2月 招待有り
-
Hokkaido JALT 2024年2月
-
Hiroshima JALT 2023年12月 招待有り
-
Exploring the global and local dimensions of narrative inquiry in langauge teacher identity researchKansai 4-Corners (Osaka, Kyoto, Nara, Kobe, and Fukui JALT) 2023年11月 招待有り
-
JALT 2023 2023年11月
-
JALT 2023 2023年11月
-
JALT 2023 2023年11月
-
Osaka Skill Development Conference 2023年11月 招待有り
-
College and University Educators (CUE) Conference 2023 2023年9月 招待有り
-
Osaka Skill Development Conference 2023年9月 招待有り
-
US embassy-sponsored professional development event (Osaka) 2023年8月28日 招待有り
-
US embassy-sponsored professional development event (Tokyo) 2023年8月22日 招待有り
-
Gunma JALT chapter event 2023年8月
-
Book launch event (online) 2023年7月
-
ALT Agora July event 2023年7月 招待有り
-
JALT PanSig 2023 2023年5月
担当経験のある科目(授業)
12共同研究・競争的資金等の研究課題
4-
Grants-in-Aid for Scientific Research 2023年 - 2026年
-
Grants-in-Aid for Scientific Research Grants-in-Aid for Scientific Research 2023年 - 2026年
-
Grants-in-Aid for Scientific Research 2020年 - 2023年
-
Grants-in-Aid for Scientific Research 2018年 - 2020年