安田 利典
ヤスダ トシノリ (Toshinori Yasuda)
更新日: 02/01
基本情報
- 所属
- 東京理科大学 教養教育研究院 准教授
- 学位
-
博士(教育学)(早稲田大学)修士(教育学)(早稲田大学)修士(文学)(北海道大学)学士(社会学)(関西大学)
- 研究者番号
- 30802087
- J-GLOBAL ID
- 201701019703340923
- researchmap会員ID
- 7000019761
- 外部リンク
心理学と応用言語学の立場から、外国語教育実践について研究しています。
主要な経歴
6-
2021年 - 現在
-
2020年 - 2021年
-
2017年 - 2020年
-
2006年 - 2009年
学歴
4-
2014年 - 2020年
-
2012年 - 2014年
-
2003年 - 2005年
-
1999年 - 2003年
委員歴
4-
2023年 - 現在
-
2020年 - 現在
-
2019年 - 現在
-
2017年 - 2021年
受賞
3論文
10-
Simple and effective advising practice: A semi-structured advising program for Japanese EFL learnersStudies in Self-Access Learning Journal 14(3) 306-336 2023年 査読有り筆頭著者責任著者
-
TESOL Quarterly 56(4) 1320-1344 2022年 査読有り
-
Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education 4(3) 2019年 査読有り筆頭著者責任著者
-
Studies in Self-Access Learning Journal 9(1) 11-32 2018年 査読有り筆頭著者責任著者
-
Journal of Language Teaching and Research 9(5) 905-915 2018年 査読有り筆頭著者責任著者
-
「英検」研究助成報告 29 167-183 2017年 筆頭著者責任著者
-
関東甲信越英語教育学会誌 30 57-70 2016年 査読有り筆頭著者責任著者
-
Studies in English Linguistics and Literature 26(26) 17-31 2016年 査読有り
-
英語と文学、教育の視座 144-156 2015年 査読有り筆頭著者責任著者
MISC
1-
英語教育(10月号) 70-71 2020年
書籍等出版物
1-
DTP出版 2020年12月
講演・口頭発表等
15-
Japan Second Language Acquisition Research Forum (J-SLARF) Symposium 2023 2023年7月1日 招待有り
-
The 29th annual conference of the European Second Language Association (EuroSLA) 2019年
-
「英検」研究助成 Webショートプレゼンテーション 2019年 招待有り
-
日本英語英文学会第28回年次大会 2019年
-
The American Association for Applied Linguistics (AAAL) 2018 Annual Conference 2018年
-
The third international Psychology of Language Learning (PLL3) conference 2018年
-
The 8th Centre for Language Studies International Conference (CLaSIC) 2018年
-
The Japan Association for Self-Access Learning (JASAL) 2017 Annual Conference 2017年
-
The 26th annual conference of the European Second Language Association (EuroSLA) 2016年
-
The conference of the Pacific Second Language Research Forum (PacSLRF) 2016年
-
The annual conference of the American Association for Applied Linguistics (AAAL) 2014年
-
The 24th annual conference of the European Second Language Association (EuroSLA) 2014年
-
日本心理学会第78回大会 2014年
-
The BESETO Symposium on Lifelong Learning 2014年 招待有り
-
An exploratory case study for relationships between metacognitive strategy use and conscientiousnessThe annual conference of the English Language and Literature Society of Waseda University 2014年
担当経験のある科目(授業)
13共同研究・競争的資金等の研究課題
3-
日本学術振興会 科学研究費助成事業 若手研究 若手研究 2021年4月 - 2025年3月
-
日本学術振興会 科学研究費助成事業(研究活動スタート支援) 2017年 - 2019年
-
日本英語検定協会 「英検」研究助成 2016年 - 2017年
社会貢献活動
3