Michiko Oba

J-GLOBAL         Last updated: Dec 19, 2018 at 10:57
 
Avatar
Name
Michiko Oba
E-mail
michikofun.ac.jp
Affiliation
Future University-Hakodate

Published Papers

 
Ito Kei, Kizuka Ayumi, Oba Michiko
PROCEEDINGS 2016 5TH IIAI INTERNATIONAL CONGRESS ON ADVANCED APPLIED INFORMATICS IIAI-AAI 2016   1064-1067   2016   [Refereed]
On a Method for Describing System Management Operations and its Use in Evaluating Energy Saving Operations
Yoshino Matsuki, Komoda Norihisa, Oba Michiko
ADVANCES IN DATA NETWORKS, COMMUNICATIONS, COMPUTERS   47-+   2010   [Refereed]
Mikio Ikoma,Masayuki Ooshima,Takahiro Tanida,Michiko Oba,Sanshiro Sakai
31st International Conference on Software Engineering, ICSE 2009, May 16-24, 2009, Vancouver, Canada, Companion Volume   91-100   2009   [Refereed]
Matsuki Yoshino,Michiko Oba,Norihisa Komoda,Taiko Yamade,Nakamichi Shigeru
Proceedings of the Fourth IEEE International Conference on Research Challenges in Information Science, RCIS 2010, Nice, France, May 19-21, 2010   515-522   2010   [Refereed]
Nakayama Kojiro, Oba Michiko, Aramoto Michitaka, Komoda Norihisa
ELECTRONICS AND COMMUNICATIONS IN JAPAN   91(5) 26-32   May 2008   [Refereed]

Misc

 
大場 みち子, 伊藤 恵, 下郡 啓夫, 薦田 憲久
情報処理学会論文誌教育とコンピュータ(TCE)   4(1) 8-15   Feb 2018
我々は,プログラミングの思考過程,文章を論理的に構成する思考過程および数学の問題解決の思考過程が,相互に関係していると仮説を立てている.そこで,プログラミングスキルや文章を論理的に構成するスキルの両方を向上させるような,数学教材を開発できると考えて研究を進めている.本稿では,プログラミングスキルと論理的な文章を作成するスキルとの関係性を,それぞれのスキルのアウトプットに焦点を当てて論じる.プログラミング力判定の指標としての大学初年次プログラミング教育科目の成績評価点および期末試験の素点を利...
伊藤 恵, 木塚 あゆみ, 奥野 拓, 松原 克弥, 大場 みち子
コンピュータソフトウェア   35(1) 103-109   Feb 2018
実践的教育手法としてProject-Based Learning(以下PBL)が注目されており,情報系の学部や研究科においてもシステム開発を中心としたPBLが広く行われてきている.身に付けるべき技術が多岐にわたる場合,1回のPBL受講で習得できることに限りがあることから,複数回のPBL受講が望ましいが,限られた教育期間の中で複数の受講が難しい場合もある.そこで我々は個々の学生のPBL受講回数不足を補完するために,チーム開発を模擬的に個人学習で学ぶ自習教材を開発した.実際にこの教材を用いた教...
木塚 あゆみ, 伊藤 恵, 大場 みち子, 美馬 義亮, 柳 英克
コンピュータソフトウェア = Computer software   35(1) 28-40   Feb 2018
ITO Kei, KIZUKA Ayumi, OKUNO Taku, MATSUBARA Katsuya, OBA Michiko
Computer Software   35(1) 1_103-1_109   2018
Project-Based Learning (PBL) is focused as one of practical educational methods. So, system development PBLs have been worked out in information-related departments or schools. On the one hand, participating one PBL is not enough to learn various ...
UBAYASHI Naoyasu, YOSHIDA Norihiro, IGAKI Hiroshi, OKUBO Takao, OBA Michiko, KUMENO Fumihiro, MORIMOTO Chikako, YOSHIOKA Nobukazu
Computer Software   35(1) 1_2-1_2   2018