大井京

J-GLOBALへ         更新日: 18/04/24 14:59
 
アバター
研究者氏名
大井京
 
オオイ ミサト
URL
http://researchmap.jp/OI_Misato/
所属
九州大学
部署
附属図書館
職名
准教授
学位
博士(学術)(名古屋大学)
ORCID ID
0000-0002-2433-6057

研究分野

 
 

経歴

 
2018年4月
 - 
現在
九州大学 附属図書館付設教材開発センター 准教授
 
2015年6月
 - 
2018年3月
九州大学 基幹教育院 学術研究員
 
2007年9月
 - 
2015年3月
金城学院大学 非常勤講師
 
2012年4月
 - 
2014年3月
東海学院大学 非常勤講師
 
2006年4月
 - 
2010年3月
岐阜市立第二看護専門学校 非常勤講師
 

学歴

 
2004年4月
 - 
2009年3月
名古屋大学大学院 情報科学研究科 メディア科学専攻 博士課程(後期課程)
 
2002年4月
 - 
2004年3月
名古屋大学大学院 人間情報学研究科 社会情報学専攻 博士課程(前期課程)
 
1998年4月
 - 
2002年3月
専修大学 文学部 心理学科
 

受賞

 
2013年11月
第11回日本認知心理学会優秀発表賞「国際性評価部門」
 
2013年11月
第11回日本認知心理学会優秀発表賞「総合性評価部門」
 

論文

 
Yamada, M., Shimada, A., Okubo, F., Oi, M., Kojima, K., & Ogata, H.
Research and Practice in Technology Enhanced Learning   12(13)    2017年   [査読有り]
Liu T, Saito H, Oi M
Social neuroscience   11(4) 344-352   2016年8月   [査読有り]
Meng S, Oi M, Sekiyama K, Saito H
Neuroscience letters   627 211-215   2016年8月   [査読有り]
Pelowski M, Oi M, Liu T, Meng S, Saito G, Saito H
Acta psychologica   170 127-138   2016年7月   [査読有り]
Oi, M., Ito, H., Saito, H., Meng, S., & Palacios, V. A.
Journal of Cognitive Psychology   28(3) 319-328   2016年   [査読有り]
Liu T, Saito H, Oi M
Brain and cognition   99 17-23   2015年10月   [査読有り]
Liu, T., Saito, H., & Oi, M.
Japanese Psychological Research   57(3) 242-253   2015年   [査読有り]
Ito, H., Saito, H., Oi, M., Shiraishi, T., Meng, S., & Palacios, V. A.
Journal of Behavioral and Brain Science   4(12) 544-558   2014年12月   [査読有り]
Oi M, Saito H, Li Z, Zhao W
Brain and language   125(1) 77-81   2013年4月   [査読有り]

Misc

 
Hiroaki Ogata, Misato Oi, Kousuke Mohri, Fumiya Okubo, Atsushi Shimada, Masanori Yamada, Jingyun Wang, Sachio Hirokawa
Smart Sensors at the IoT Frontier   327-350   2017年5月
Misato Oi, Masanori Yamada, Fumiya Okubo, Atsushi Shimada, Hiroaki Ogata
ACM International Conference Proceeding Series   536-537   2017年3月
© 2017 ACM. In this paper, we examined whether previous findings on educational big data consisting of e-book logs from a given academic course can be reproduced with different data from other academic courses. The previous findings showed that (1...
Misato Oi, Masanori Yamada, Fumiya Okubo, Atsushi Shimada, Hiroaki Ogata
CEUR Workshop Proceedings   1828 15-22   2017年1月
© 2017, CEUR-WS. All rights reserved. We investigated the learning behavior of undergraduates with e-book logs. E-book logs from 99 undergraduates taking an information science course were collected. First, we analyzed differences between nine hig...
Masanori Yamada, Fumiya Okubo, Misato Oi, Atsushi Shimada, Kentaro Kojima, Hiroaki Ogata
ICCE 2016 - 24th International Conference on Computers in Education: Think Global Act Local - Main Conference Proceedings   306-314   2016年1月
This research aims to investigate the relationship between self-regulated learning awareness, learning behaviors, and learning performance in ubiquitous learning environments. In order to do so, psychometric data about self-regulated learning and ...
Fumiya Okubo, Sachio Hirokawa, Misato Oi, Atsushi Shimada, Kentaro Kojima, Masanori Yamada, Hiroaki Ogata
CEUR Workshop Proceedings   1601 28-33   2016年1月
© Copyright 2016 for this paper by its authors. In this paper, we present a method of identifying learning activities that are important for students to achieve good grades. For this purpose, the data of 99 students were collected from a learning ...

講演・口頭発表等

 
e-Book-based Learning Analytics in University Education
Ogata, H., Yin C., Oi, M., Okubo, F., Shimada, A., Kojima, K. and Yamada, M.
23rd International Conference on Computers in Education   2015年12月   
Analysis of preview and review patterns in undergraduates’ e-book logs.
Oi, M., Okubo, F., Shimada, A., Yin, C., & Ogata, H.
23rd International Conference on Computers in Education   2015年12月   
Visualization of e-book learning logs
Hirokawa, S., Yin, C., Wang, J., Oi, M., & Ogata, H.
Workshop of the 23th International Conference on Computers in Education   
Analysis of Preview Behavior in E-Book System
Shimada, A., Okubo, F., Yin, C., Oi, M., Kojima, K., Yamada, M., & Ogata, H.
Workshop of the 23th International Conference on Computers in Education   
Analyzing the Features of Learning Behaviors of Students using e-Books
Yin, C., Okubo, F., Shimada, A., Oi, M., Hirokawa, Yamada, M., Kojima, K., & Ogata H.
Workshop of the 23th International Conference on Computers in Education   
Analysis of Links among E-books in Undergraduates’ E-Book Logs
Oi, M., Yin, C., Okubo, F., Shimada, A., Kojima, K., Yamada, M., & Ogata, H.
Workshop of the 23th International Conference on Computers in Education   
Prior disturbance increases activation in the right inferior frontal gyrus (IFG) during competition
Liu, T., Saito, H., Oi, M., Meng, S., & Palacios, V. A.
日本認知心理学会第12回大会   
Action-based memory is better than speech-based memory in recognition: A near-infrared spectroscopy study
Palacios, V. A., Saito, H., Oi, M., Meng, S., Yamada, R., & Itsukushima, Y.
日本認知心理学会第12回大会   
Inter-brain synchronization in the right inferior frontal gyrus during cooperation: A near-infrared spectroscopy study.
Liu, T., Saito, H., & Oi, M.
日本認知心理学会第11回大会   
Do biomechanical constraints influence motor imagery in the third person perspective?
Meng, S., Saito, H., Oi, M., & Liu, T.
日本認知心理学会第11回大会   

担当経験のある科目

 
 

競争的資金等の研究課題

 
文部科学省: 科学研究費補助金(若手研究(B))
研究期間: 2015年 - 2016年    代表者: 大井 京
文部科学省: 科学研究費補助金(若手研究(B))
研究期間: 2011年4月 - 2013年3月    代表者: 大井 京
2言語併用,第2言語習得
財団法人 交流協会: 若手研究者交流事業(長期派遣)
研究期間: 2005年9月 - 2005年10月    代表者: 大井京