2017年3月1日
発達障害学生支援のためのアセスメントシステムの検討 -ニーズの把握と鑑別的見立てに着目して-
長崎大学教育学部紀要
- ,
- ,
- ,
- 巻
- 3
- 号
- 開始ページ
- 173
- 終了ページ
- 181
- 記述言語
- 日本語
- 掲載種別
- 出版者・発行元
- 長崎大学教育学部
We started a special education nine years ago in Japan. In our research, in order to discover the developmental disorders, it was found that the confirmation of mental health is valid. In particular, it is difficult to distinguish between social anxiety disorder ・In Students who are at risk of developmental disorders, have anxiety and maladaptive sense of university life. Therefore, the screening, a plurality of test batteryis essential.
- リンク情報
-
- CiNii Articles
- http://ci.nii.ac.jp/naid/120006221362
- ID情報
-
- ISSN : 2188-5389
- CiNii Articles ID : 120006221362
- identifiers.cinii_nr_id : 9000014628616