論文

2017年3月1日

発達障害学生支援のためのアセスメントシステムの検討 -ニーズの把握と鑑別的見立てに着目して-

長崎大学教育学部紀要
  • 吉田 ゆり
  • ,
  • 田山 淳
  • ,
  • 西郷 達雄
  • ,
  • 鈴木 保巳

3
開始ページ
173
終了ページ
181
記述言語
日本語
掲載種別
出版者・発行元
長崎大学教育学部

We started a special education nine years ago in Japan. In our research, in order to discover the developmental disorders, it was found that the confirmation of mental health is valid. In particular, it is difficult to distinguish between social anxiety disorder ・In Students who are at risk of developmental disorders, have anxiety and maladaptive sense of university life. Therefore, the screening, a plurality of test batteryis essential.

リンク情報
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/120006221362
ID情報
  • ISSN : 2188-5389
  • CiNii Articles ID : 120006221362
  • identifiers.cinii_nr_id : 9000014628616

エクスポート
BibTeX RIS