久野 愛

J-GLOBALへ         更新日: 19/12/25 12:43
 
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研究者氏名
久野 愛
所属
京都大学
学位
PhD(デラウエア大学), MA(デラウエア大学), 学術修士(東京大学), 学士(東京大学)

経歴

 
 
   
 
京都大学 大学院経済学研究科
 
 
   
 
京都大学 大学院経済学研究科 講師
 
2016年7月
 - 
2017年6月
ハーバード・ビジネス・スクール ニューコメン・ポストドクトラル・フェロー
 
2014年11月
 - 
2015年5月
スミソニアン協会 国立アメリカ歴史博物館 スミソニアン・プレドクトラル・フェロー
 

研究分野

 
 

論文

 
Cellophane, the New Visuality, and the Creation of Self-Service Food Retailing
久野 愛
Harvard Business School Working Paper      2017年5月
Reinventing the American Wine Industry: Marketing Strategies and the Construction of Wine Culture,
久野 愛
Harvard Business School Working Paper      2017年5月
書評、Michael A. Haedicke, Organizing Organic: Conflict and Compromise in an Emerging Market (Stanford: Stanford University Press, 2016)
久野 愛
Business History Review   91(2) 431-433   2017年   [招待有り]
Selling Food in Clear Packages: The Development of Cellophane and the Expansion of Self-service Merchandising in the United States, 1920s-1950s (forthcoming)
久野 愛
International Journal of Food Design      2017年   [査読有り]
Olivia Lum: Wanting to Save the World
久野 愛(ジェフリー・ジョーンズ共著)
Harvard Business School Teaching Note      2016年12月
ケースメソッド補助教材
Christian Dior: A New Look for Haute Couture
久野 愛(ジェフリー・ジョーンズ共著)
Harvard Business School Teaching Note      2016年11月
ケースメソッド補助教材
久野 愛
Business History Review   90(3) 483-504   2016年10月   [査読有り]
久野 愛
ハーバード・ビジネス・スクール・ワーキング・ペーパー      2016年10月
"Eye Appeal Is Buy Appeal": Business Creates the Color of Foods, 1870-1970
Ai Hisano
PhD Diss.      2016年
久野 愛
Digest: A Journal of Foodways and Culture (web journal)   2(Summer)    2013年

書籍等出版物

 
Visualizing Taste: How Business Changed the Look of What You Eat
久野 愛
ハーバード大学出版局   2019年   
「食文化」「エクササイズ・肥満、食育」、松本悠子編『アメリカ文化事典』(予定)
久野 愛 (担当:分担執筆)
丸善出版   2017年   
“Food Additives” and “Consistency of Food Products/Ingredients” in Food Issues: An Encyclopedia
久野 愛 (担当:分担執筆)
Sage   2015年   

講演・口頭発表等

 
Visualizing Taste: How Business Changed the Look of What You Eat [招待有り]
久野 愛
Arkansas Tech University Interdisciplinary Research Series   2019年11月6日   
Creating a Visual Fantasy: Sensory Appeal and the Presentation of Naturalness in Food Photography in the Interwar United States
久野 愛
Hagley Conference, "Commercial Pictures and the Arts and Technics of Visual Persuasion"   2019年11月   
味覚と視覚の境界-1960年代米国における食品規制と企業戦略 [招待有り]
久野 愛
国際言語文化研究所 連続講座 「食と政治―胃袋から支配する」   2019年10月25日   
感覚とビジネス―20世紀転換期米国における大量消費社会の台頭と 視覚性の変化 [招待有り]
久野 愛
経営史学会北海道ワークショップ   2019年9月17日   
Capitalism of the Senses: Business, Color, and the Standardization of Food in the United States, 1870s–1930s
久野 愛
European Business History Association   2019年8月   

受賞

 
2017年3月
University of Delaware Wilbur Owen Sypherd Prize (the best dissertation in the humanities)
 
2017年
Northeastern Association of Graduate Schools Doctoral Dissertation Award
 
2015年
Center for the History of Business, Technology, and Society Stephen Salsbury Fellowship
 
2015年
Department of History, University of Delaware Bassett-Ferguson Fellowship
 
2014年
スミソニアン協会、国立アメリカ歴史博物館 スミソニアンプレドクフェローシップ
 

競争的資金等の研究課題

 
Othmer Library Travel Grant
Chemical Heritage Foundation: 
研究期間: 2017年3月       代表者: 久野 愛
Henry Belin du Pont Research Grants
Hagley Museum and Library: 
研究期間: 2014年       代表者: 久野 愛
John Furr Fellowship for J. Walter Thompson Company Research
Hartman Center, Duke University: 
研究期間: 2013年7月       代表者: 久野 愛
Summer Research Fellowship in Material Culture Studies
Delaware Public Humanities Institute: 
研究期間: 2012年       代表者: 久野 愛
Research Grant
Japan-U.S. Friendship Commission: 
研究期間: 2005年8月       代表者: 久野 愛