論文

査読有り 最終著者 責任著者
2017年

エージェント・ベース・シミュレーションを用いた教員への資源配分による施策効果分析

教育システム情報学会誌
  • 矢野雄大
  • ,
  • 山田隆志
  • ,
  • 吉川厚
  • ,
  • 吉川厚
  • ,
  • 寺野隆雄

34
4
開始ページ
302
終了ページ
313
記述言語
日本語
掲載種別
研究論文(学術雑誌)
DOI
10.14926/jsise.34.302
出版者・発行元
教育システム情報学会

<p>This paper makes comparisons between two educational policies, teacher allocation and teacher retraining, to see which works better to improve academic skills of students. For this purpose, an agent-based simulation model with student agents and the teacher agents is proposed. The student agents are based on academic achievement model and learning theory whereas the teacher agents have three parameters in terms of teaching skills. The main results are as follows: First, increase in experienced teachers is helpful for the students with low academic achievement. Second, teacher retraining policy improves academic achievement of the high-leveled students.</p>

リンク情報
DOI
https://doi.org/10.14926/jsise.34.302
J-GLOBAL
https://jglobal.jst.go.jp/detail?JGLOBAL_ID=201702231040533146
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/130006192901
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AN10474042
URL
http://id.ndl.go.jp/bib/028651967
ID情報
  • DOI : 10.14926/jsise.34.302
  • ISSN : 1341-4135
  • J-Global ID : 201702231040533146
  • CiNii Articles ID : 130006192901
  • CiNii Books ID : AN10474042
  • identifiers.cinii_nr_id : 9000369750044

エクスポート
BibTeX RIS