Shinsuke Tanaka
(田中 真介)
Modified on: 01/31
Profile Information
- Degree
-
Master of Physical Education(University of Tsukuba)
- J-GLOBAL ID
- 200901025434227560
- researchmap Member ID
- 1000027203
Research Interests
6Research Areas
3Committee Memberships
1-
2000
Papers
103-
日本臨床救急医学会雑誌, 25(5) 852-859, Oct, 2022 Peer-reviewed
-
Resuscitation, 141 63-68, Aug, 2019 Peer-reviewed
-
京都市立総合支援学校教育研究会(知的発達研究会)編「平成30年度、研究のまとめ『発達の視点に基づいた児童生徒の理解と支援のあり方』」研究報告書, 4-11, Mar, 2019
-
Bulletin pf Human Development, 32, 2019 Peer-reviewedInvited
-
幼年教育, (182) 6-16, Jul, 2018 Invited
-
東京都公立保育園研究会会報, (241) 6-24, Dec, 2017 Invited
-
生活教育, (829) 48-55, Dec, 2017 Peer-reviewedInvited
-
Journal of Japanese Society for Emergency Medicine, 20(5) 682-688, 2017
-
日本臨床救急医学会雑誌, 19(2) 265-265, Apr, 2016
-
体育を通して見る人間教育セミナー報告書, 2016 Invited
-
Research Activities, 5(3) 32, Dec, 2015 Invited
-
日本救急看護学会雑誌, 17(3) 214-214, Oct, 2015
-
日本応用心理学会第82回大会論文集, 82回 89-89, Aug, 2015 Peer-reviewed
-
幼年教育, 176 6-29, Jul, 2015 Invited
-
名古屋北部地域療育センターだより, (9) 2-8, Mar, 2015 Invited
-
日本救急看護学会雑誌, 16(3) 171-171, Oct, 2014
-
幼年教育, 172 6-24, Mar, 2014 Invited
-
38(2) 157-168, Nov, 2012 Peer-reviewed
-
討論と総括 予防接種被害による重度障害の実態と療育生活 (特集 実践の中で人間を徹底して尊重する心理学をめざして) -- (大会企画シンポジウム 予防接種被害と心理学の役割 : 基調報告と討議の概要)応用心理学研究, 38(1) 23-25, Jul, 2012 Peer-reviewed
-
幼年教育, No.169, pp.1-14, 2012
Misc.
26-
日本循環器学会学術集会抄録集, 83回 CP26-1, Mar, 2019 Peer-reviewed
-
日本応用心理学会大会発表論文集, 80th 18-18, Aug 15, 2013
-
27th International Congress of Applied Psychology, International Association on Applied Psychology(第27回国際応用心理学会大会), 2010 Peer-reviewed
-
The International Conference on Education“Education & Sustainable Life -New Perspectives in Cognitive, Environmental and Intercultural Learning: from Preschool Education to Information Society-,“ Fragmenta Ioannea Collecta (F.I.C.), Special Volume, pp.1, 2010 Peer-reviewed
-
日本応用心理学会第77回大会発表論文集, p.30, 2010
-
日本応用心理学会第77回大会発表論文集, p.26, 2010 Peer-reviewed
-
日本応用心理学会第77回大会発表論文集, p.13, 2010 Peer-reviewed
-
日本応用心理学会第76回大会発表論文集, p.5, 2009
-
応用心理学研究(学会企画シンポジウム『「応用心理学研究」投稿セミナー』), 35-1:29-39, 2008 Peer-reviewed
-
日本応用心理学会第75回大会発表論文集, p.44, 2008
-
日本応用心理学会第74回大会発表論文集, p.8, 2007
-
The International Conference on Education: New Perspectives in Cognitive and Intercultural learning: from Preschool Education to Information Society, Fragmenta Ioannea Collecta (F.I.C.), pp.417-431, 2005(「ヒト及びチンパンジー幼児における自己認識と主体-客体間の社会的交流活動の発達連関」, 認知的学習及び, 2005 Peer-reviewed
-
日本応用心理学会第72回大会発表論文集, p.23, 2005
-
日本応用心理学会第71回大会発表論文集, p.58, 2004
-
日本応用心理学会第70回大会発表論文集, p.35, 2003
-
日本応用心理学会第69回大会発表論文集, p.128, 2002
-
日本応用心理学会第69回大会発表論文集, p.110, 2002
-
文部科学省平成12年度科学研究費補助金・特定領域研究「心の発達:認知的成長の機構」研究成果総括報告書、及び、日本応用心理学会第66回大会発表論文集, p.92, 2001
Works
16-
2000
-
1998
-
1998
-
1996
-
1996
-
1995
-
1995
-
1994
-
1994
-
1992
-
1992
-
1990
-
1990
-
1989
Research Projects
18-
Grants-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2021 - Mar, 2024
-
Grants-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, 2000 - 2001
-
科学研究費助成事業, 特定領域研究(A), 日本学術振興会, 2000 - 2000
-
科学研究費助成事業, 特定領域研究(A), 日本学術振興会, 1999 - 2000
-
Grants-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, 1998 - 2000
-
Grants-in-Aid for Scientific Research, Grant-in-Aid for Scientific Research (C), Japan Society for the Promotion of Science, 1998 - 1999
-
科学研究費助成事業, 特定領域研究(A), 日本学術振興会, 1998 - 1998
-
科学研究費助成事業, 重点領域研究, 日本学術振興会, 1997 - 1997
-
科学研究費助成事業, 重点領域研究, 日本学術振興会, 1996 - 1996
-
科学研究費助成事業, 重点領域研究, 日本学術振興会, 1995 - 1995
-
科学研究費助成事業, 重点領域研究, 日本学術振興会, 1994 - 1994
-
科学研究費助成事業, 重点領域研究, 日本学術振興会, 1993 - 1993