論文

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2017年

「嗜好品」が「趣味」と結びつくとき――明治期における衛生学および勧業、PR誌のテクスト実践を事例に――

年報社会学論集
  • 團 康晃

2017
30
開始ページ
75
終了ページ
86
記述言語
日本語
掲載種別
DOI
10.5690/kantoh.2017.75
出版者・発行元
関東社会学会

<p>This paper analyzes how the meaning associated with the word "shikohin" evolved and was extended in the Meiji era. "Shikohin" was originally introduced as a word for knowledge of German hygiene in a textbook translated by Goto Shinpei, who worked for the Board of Health. Soon after, in a fast-changing environment of consumption, "shikohin" was used in the public relations magazine 'Shiko', where it connoted not only a knowledge of hygiene but also knowledge relevant to taste.</p>

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DOI
https://doi.org/10.5690/kantoh.2017.75 本文へのリンクあり
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/130007480181
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AN10521390
URL
http://id.ndl.go.jp/bib/028485909
ID情報
  • DOI : 10.5690/kantoh.2017.75
  • ISSN : 0919-4363
  • CiNii Articles ID : 130007480181
  • CiNii Books ID : AN10521390

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