デイビッド ジェームズ タウンゼンド

J-GLOBALへ         更新日: 18/12/10 15:48
 
アバター
研究者氏名
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
所属
就実大学

経歴

 
2011年4月
 - 
現在
Shujitsu University Faculty of Human Studies, Department of Practical English Lecturer
 

学歴

 
 
 - 
2008年4月
Macquarie University Graduate School, Department of Linguistics Applied Linguistics (TESOL)
 
 
 - 
1997年9月
Acadia University Graduate School, Department of Politics Political Science
 
 
 - 
1994年9月
Mount Allison University Faculty of Social Sciences Political Science
 

論文

 
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
JALT Postconference Publication   2017(1) 170-176   2018年8月   [査読有り]
Effective Activities for Promoting Communication in the Language Classroom
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
大手前大学IIEジャーナル   4 109-120   2018年3月   [査読有り]
The Critical Role of Assessment in the Language Classroom: Strategies for Remembering Students’ Names
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
就実英学論集   (34) 71-82   2018年1月
Creating Authentic Assessments for the Communicative Language Classroom: Exploring the Issues
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
就実英学論集   (33) 37-50   2017年1月
Understanding the Motivation of Second-Language Learners: From Gardner to Dörnyei
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
就実論叢   (46) 77-87   2017年
Peer Assessment of Oral Presentations: Are They Reliable?
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
Selected Papers from 2016 PAC & the Twenty-fifth International Symposium on English Teaching   479-489   2016年11月   [査読有り]
Student Perceptions of a TOEIC Preparation Course
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
就実英学論集   (32) 1-15   2016年1月
Understanding Motivation in an EFL Context – A structured interview
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
就実英学論集   (32) 17-31   2016年1月
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
JALT Conference Proceedings   2014(1) 443-450   2015年8月   [査読有り]
An Analysis of Native English Teachers (NESTS) and non-Native English Teachers (non-NESTS) in the Japanese English-language Classroom
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
就実英学論集   (31) 69-80   2014年
Innovations in English Language Teaching – A Comparative Analysis
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
就実論叢   (44) 57-70   2014年
An Introduction to Peer Assessment of Oral Presentations
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
The 61st TEFLIN International Conference Proceedings Book 3   1027-1030   2014年
Tasks for Promoting CLT
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
就実英学論集   (30) 197-216   2013年
Reflections on Peer Assessment of Oral Presentations
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
就実英学論集   (29) 223-248   2012年

書籍等出版物

 
English Proficiency
デイビッド ジェームズ タウンゼンド (担当:共著)
書肆亥工房   2015年   ISBN:978-4-915076-45-9
Electoral and Party Systems in Post-Communist Russia
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
National Library of Canada   1996年   
モノガタリ
細見博子 (担当:共訳, 範囲:中央印刷株式会社)
Chuo Printing Co., Ltd.   2012年10月   

講演・口頭発表等

 
Can More Rater Training Improve Peer Assessments?
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
The 44th Annual JALT International Conference on Language Teaching & Educational Materials Exhibition   2018年11月26日   
The Anecdotal English Teacher: Musings from living and teaching in Japan [招待有り]
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
Okayama JALT   2018年9月22日   
Effective Classroom Activities for Promoting Communication
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
14th Annual CamTESOL Conference   2018年2月11日   
Effective Classroom Activities for Promoting Communication in the Classroom
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
Hiroshima JALT 2017 Conference & Book Fair   2017年12月3日   
An Integrated University Language Curriculum
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
The 43rd Annual JALT International Conference on Language Teaching & Educational Materials Exhibition   2017年11月19日   
Practical Advice for Integrating a University Curriculum [招待有り]
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
Okayama JALT   2017年10月21日   
Advanced Degrees & Continuing Education:Panel Discussion on Local & Distance Programs [招待有り]
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
Okayama JALT   2017年4月15日   
Can Native and Non-Native Teachers Collaborate?
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
The 42nd Annual JALT International Conference on Language Teaching & Educational Materials Exhibition   2016年11月28日   
Peer Assessments of Oral Presentations: Are They Reliable?
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
ETA-ROC 25th International Symposium and Book Fair on English Teaching   2016年11月12日   
Intercultural Communication: Filling the Gaps
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
12th Annual CamTESOL Conference   2016年2月20日   
Crosswords
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
Hiroshima JALT 2015 Mini-Conference & Book Fair   2015年12月6日   
Native and Non-Native Teachers: Toward Better Collaboration
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
The 24th ETA-ROC International Symposium and Book Fair on English Teaching   2015年11月14日   
Intercultural Communication: Filling the Gaps
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
The 40th Annual JALT International Conference on Language Teaching & Educational Materials Exhibition   2014年11月23日   
Intercultural Communication: Filling the Gaps
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
The 23rd ETA-ROC International Symposium and Book Fair on English Teaching   2014年11月15日   
Focus on Canada [招待有り]
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
Okayama JALT   2014年10月18日   
An Introduction to Peer Assessment of Oral Presentations
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
The 61st TEFLIN International Conference   2014年10月8日   
Classroom Management [招待有り]
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
Okayama JALT   2014年5月24日   
Incorporating Crosswords in the Classroom
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
The 39th Annual JALT International Conference on Language Teaching & Educational Materials Exhibition   2013年10月26日   
Reflections on Peer Assessment of Oral Presentations [招待有り]
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
Okayama JALT   2013年6月15日   
Incorporating Crosswords in the English Language Classroom [招待有り]
デイビッド ジェームズ タウンゼンド
Okayama JALT   2012年2月4日