論文

査読有り
2018年4月1日

コンピュテーショナル・シンキング概念に基づくプログラム自動評価機能を持つScratch用学習支援システムの開発

教育システム情報学会誌
  • 太田 剛
  • ,
  • 加藤 浩
  • ,
  • 森本 容介

35
2
開始ページ
204
終了ページ
214
記述言語
日本語
掲載種別
DOI
10.14926/jsise.35.204
出版者・発行元
教育システム情報学会

<p>We developed a comprehensive learning-support system for Scratch, a visual programming language. It provides automatic assessment of computational thinking concepts such as conditional statements, loops, data, and parallelism in order to develop students' programming skills. It also provides more than 60 sample functions that are commonly used in Scratch projects, and analyzes automatically which functions are used in a project. The system could be used in supporting mentors and learners of programming learning, and analyzing a lot of programs to understand how learners master programming.</p>

リンク情報
DOI
https://doi.org/10.14926/jsise.35.204
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AN10474042
CiNii Research
https://cir.nii.ac.jp/crid/1390282763011412096?lang=ja
URL
http://id.ndl.go.jp/bib/029073091
ID情報
  • DOI : 10.14926/jsise.35.204
  • ISSN : 1341-4135
  • eISSN : 2188-0980
  • CiNii Articles ID : 130006744434
  • CiNii Books ID : AN10474042
  • CiNii Research ID : 1390282763011412096

エクスポート
BibTeX RIS