論文

査読有り
2017年4月

タンジブル学習環境を利用した効果的な学習手順の検討

教育システム情報学会誌
  • 葛岡, 英明
  • ,
  • 木村, 諒
  • ,
  • 田代, 祐己
  • ,
  • 久保田, 善彦
  • ,
  • 鈴木, 栄幸
  • ,
  • 加藤, 浩
  • ,
  • 山下, 直美

34
2
開始ページ
155
終了ページ
165
記述言語
日本語
掲載種別
研究論文(学術雑誌)
出版者・発行元
教育システム情報学会

<p>Based on an observational study of astronomy education using a tangible earth system, this paper aims to elicit implications for effective learning procedure for tangible learning environments. By analyzing the experiment based on "embodied design" concept, we found that, when appropriate instruction is not provided, intuitive operability of tangible user interface at times rather disturbs learners' thinking opportunities. We also found that by properly limiting the information to show learners, the system can make learners be more conscious of the meaning of manipulating tangible objects and result in better understanding of the learning content.</p>

ID情報
  • ISSN : 2188-0980

エクスポート
BibTeX RIS