Sae Yamamoto
(山本 佐江)
Modified on: 02/01
Profile Information
- Affiliation
- 准教授, 教育学部 教育学科, 育英大学
- Degree
-
博士(教育学)(Mar, 2016, 東北大学)
- Contact information
- sae.yamamotothu.ac.jp
- Researcher number
- 10783144
- J-GLOBAL ID
- 202001003436951057
- researchmap Member ID
- R000004189
Research Interests
1Research History
2-
Apr, 2023 - Present
-
Apr, 2016 - Present
Education
2-
Apr, 2004 - Mar, 2006
Papers
29-
(6) 2-12, Aug, 2023 Peer-reviewed
-
29 124-139, Mar, 2023
-
帝京平成大学児童学科研究論集, 13 1-8, Mar, 2023
-
東北大学大学院教育学研究科研究年報, 70(2) 121-136, Jun, 2022
-
帝京平成大学児童学科論集, (12) 15-22, Mar, 2022
-
帝京平成大学紀要, 32 203-213, Mar, 2021
-
帝京平成大学児童学科論集, (11) 87-94, Mar, 2021 Lead author
-
Annual Bulletin, Graduate School of Education, Tohoku University, (6) 15-41, Mar, 2020
-
帝京平成大学児童学科論集, (8) 17-26, Mar, 2018
-
日本学校心理士会年報, (9) 73-83, Mar, 2017 Peer-reviewedLead author
-
帝京平成大学紀要, 28(2) 28-32, Mar, 2017
-
帝京平成大学紀要, 28(1) 175-184, Mar, 2017
-
Mar, 2016
-
日本教科教育学会誌, 38(3) 13-24, Dec, 2015 Peer-reviewed
-
臨床発達心理実践研究, 10(2) 161-170, Sep, 2015 Peer-reviewed
-
数学教育実践研究会紀要「実践研究」, (27) 2-15, Aug, 2015 Peer-reviewed
-
学校教育相談研究, (25) 15-24, Jul, 2015 Peer-reviewedLead author
-
東北大学大学院教育学研究科研究年報, 63(2) 297-314, Jun, 2015
-
東北数学教育学会年報, (46) 30-42, Apr, 2015 Peer-reviewed
-
Annual Bulletin, Graduate School of Education, Tohoku University, 1 41-62, Mar, 2015
Misc.
2-
指導と評価, 68(9) 16-17, Sep, 2022 Invited
-
指導と評価, 66(2) 24-26, Feb, 2020
Books and Other Publications
2-
Jan, 2023 (ISBN: 9784794812292)
-
Oct, 2021 (ISBN: 9784794811936)
Presentations
24-
日本教師教育学会第32回研究大会(秋田大学), Sep 17, 2022
-
日本学校心理士会2021年度大会, Oct 15, 2021
-
日本教育方法学会第57回大会 於宮城教育大学, Sep, 2021
-
日本教育心理学会第63回総会, Aug 21, 2021
-
日本教育工学会2021年春期全国大会, Mar 6, 2021
-
日本教育心理学会第62回総会, Sep 19, 2020
-
World Association of Lesson Studies 2019 in Amsterdam, Sep 7, 2019 Invited
-
World Association of Lesson Studies 2019 in Amsterdam, Sep 6, 2019 Invited
-
日本教師教育学会第28回研究大会(東京学芸大学, Sep 30, 2018
-
EARCOME8 TAIWAN 2018 The 8th ICMI-East Asia Regional Conference, May 10, 2018
-
The World Associatuin of Lesson Study 2017, Nov 26, 2017 Invited
-
The World Associatuin of Lesson Study 2017 Symposium at Nagoya Unversity, Nov 25, 2017 Invited
-
日本学校心理士会2016年度大会 於東京成徳大学, Dec 3, 2016
-
Teachers' learning that bridge the gap between the 'letter' and the 'spirit' of assessment practicesResearch and Innovatuin in Classroom Assessment conference:Learning Science Institute Australia:Australian Catholic University in Brisbane, Sep 23, 2016
-
日本教師教育学会第26回研究大会 於帝京大学, Sep 17, 2016
-
日本教科教育学会第40回全国大会 於兵庫教育大学, Oct 11, 2014
-
日本教師教育学会第24回研究大会 於玉川大学, Sep 27, 2014
-
第49回日本教育方法学会 於埼玉大学, Oct 5, 2013
-
日本教科教育学会第38回全国大会 於東京学芸大学, Nov 3, 2012
-
第48回日本教育方法学会 於福井大学, Oct 7, 2012
Teaching Experience
9-
Apr, 2022 - Mar, 2023
-
Apr, 2017 - Mar, 2023
-
Apr, 2016 - Mar, 2023
-
Apr, 2016 - Mar, 2023
-
Apr, 2016 - Mar, 2023
-
Apr, 2016 - Mar, 2023
-
Apr, 2016 - Mar, 2022
Research Projects
4-
Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (B), Grant-in-Aid for Scientific Research (B), Japan Society for the Promotion of Science, Apr, 2021 - Mar, 2026
-
科学研究費助成事業 基盤研究(B), 基盤研究(B), 日本学術振興会, Apr, 2020 - Mar, 2024
-
科学研究費助成事業 基盤研究(C), 基盤研究(C), 日本学術振興会, Apr, 2020 - Mar, 2023
-
科学研究費助成事業 基盤研究(C), 基盤研究(C), 日本学術振興会, Apr, 2017 - Mar, 2020