論文

本文へのリンクあり
2021年12月

探究的な学びを支援する小学校社会科地域学習用デジタルコンテンツの開発と活用(3):広域交流型オンライン社会科地域学習の構想

広島大学大学院人間社会科学研究科紀要:教育学研究
  • 大坂 遊
  • 草原 和博
  • 宇ノ木 啓太
  • 小栗 優貴
  • 玉井 慎也
  • 守谷 富士彦
  • 岩佐 佳哉
  • 宅島 大尭
  • 両角 遼平
  • 靑木 理恵
  • 岩﨑 泰博
  • 正出 七瀬
  • 瀬谷 敦之
  • 鈩 悠介
  • 桃原 研斗
  • 全て表示

2
2
開始ページ
302
終了ページ
310
記述言語
日本語
掲載種別
研究論文(大学,研究機関等紀要)
DOI
10.15027/51641
出版者・発行元
広島大学大学院人間社会科学研究科

type:text
In this paper, we present the results of the development of thirty digital contents in “NONTA Classroom”, for deepening regional understanding. We propose the pedagogical foundations for implementing them in the curriculum of elementary school education. We conceived of an online local study for elementary school social studies, in which the Board of Education mediates between Educational Vison Research Institute (EVRI) of Hiroshima University and elementary schools in Higashi-Hiroshima City. Future research will examine how children’s citizenship and teachers’ curriculum design are improved in the context of actual practice.

リンク情報
DOI
https://doi.org/10.15027/51641 本文へのリンクあり
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AA12909086
CiNii Research
https://cir.nii.ac.jp/crid/1390853719868184064?lang=ja
ID情報
  • DOI : 10.15027/51641
  • ISSN : 2436-0333
  • CiNii Articles ID : 120007183729
  • CiNii Books ID : AA12909086
  • CiNii Research ID : 1390853719868184064

エクスポート
BibTeX RIS