YOKOTA GERRY
ヨコタ ジエリー (Gerry Yokota)
更新日: 2023/11/04
基本情報
- 所属
- 大阪大学 言語文化研究科 言語文化専攻 名誉教授
- 学位
-
PhD(Princeton University)
- 研究者番号
- 90216242
- J-GLOBAL ID
- 200901084643875621
- researchmap会員ID
- 6000004879
研究分野
2論文
88-
Multiculturalism, Language, and Race in English Education in Japan: Agency, Pedagogy, and Reckoning, ed. Gregory Paul Glasgow. Candlin & Mynard. 362-381 2023年3月 査読有り筆頭著者
-
Metaphorical Creativity for Social Justice: Challenging “Stock Stories” With Poetry, Music, and FilmEngaging in Critical Language Studies, ed. Schwieter, J.W., Flores, J.A.R., and Iida, P. Information Age Publishing. 129-138 2022年10月 査読有り筆頭著者
-
Journal and Proceedings of the Gender Awareness in Language Education Special Interest Group 14 55-67 2022年1月 査読有り筆頭著者
-
Foreign Female English Teachers in Japanese Higher Education: Narratives from Our Quarter, ed. D. H. Nagatomo et al. 67-79 2020年8月 招待有り筆頭著者
-
Journal of Engaged Pedagogy 19(2) 39-45 2020年8月 招待有り筆頭著者
-
Journal of Engaged Pedagogy 19(2) 13-20 2020年8月 筆頭著者
-
Language and Culture Joint Research Project 93-104 2020年7月 筆頭著者
-
Journal of Research and Pedagogy 6 7-17 2020年3月 招待有り
-
レトリックとコミュニケーション 87-99 2019年5月
-
Journal and Proceedings of the Gender Awareness in Language Education Special Interest Group of the Japan Association for Language Teaching 10 49-68 2018年8月
-
2018年7月 招待有り
-
レトリック、メタファー、ディスコース(言語文化共同研究プロジェクト 2017) 2018年5月
-
Proceedings of the 2nd Annual Japan in the World, the World in Japan Conference 2018年3月
-
2017年12月 招待有り
講演・口頭発表等
10-
Social Justice in Language Teaching 2023年2月21日
-
Small Changes, Big Impacts 2023年2月4日
-
Kyoto JALT 3rd Annual DEI Event 2023年1月29日
-
2022年9月15日 招待有り
-
OTJtv 2022年6月18日 招待有り
-
Living on the Edge 2022 2022年5月22日
-
Active Allyship in ELT 2022年4月17日 GALE SIG and Kyoto Chapter of JALT 招待有り
-
Tokyo JALT 2022年3月4日 招待有り
-
JALT2021 DEI Professional Development Workshop 2021年11月12日
-
Living on the Edge 2021 2021年4月25日