
ハモンド マーク
Mark Hammond
更新日: 2020/11/09
基本情報
- 所属
- Kanazawa University Institute of Liberal Arts and Science Associate Professor
- 学位
-
M.A.(University of Birmingham (UK))
- 研究者番号
- 10770935
- J-GLOBAL ID
- 201801020727115918
My research interests include English for Specific Purposes (ESP), discourse analysis of learner language, and spoken discourse of procedure and instruction-giving.
研究分野
1経歴
2論文
6-
JALT Postconference Publication 2019(1) 238 - 238 2020年8月31日 査読有り
-
Studies of Language and Culture 22 2018年
-
OnCUE Journal 11.2 123 - 130 2018年 査読有り
-
Forum of Language Instructors 11 2017年
MISC
5講演・口頭発表等
9-
JALT 2019 Teacher Efficacy, Learner Agency 2019年11月2日
-
ABCJ-2019: 2019 Annual Meeting of Association for Business Communication in Japan 2019年7月17日 招待有り
-
JALT PanSIG Conference 2019年5月30日
-
54th RELC International Conference (SEAMO) 2019年3月13日
-
講演会: 石川県輪島漆芸美術館 2018年11月 招待有り
担当経験のある科目(授業)
3所属学協会
3Works(作品等)
3-
2014年 芸術活動
-
2012年 芸術活動
共同研究・競争的資金等の研究課題
2-
Japan Society for the Promotion of Science (JSPS) Kaken Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
-
Japan Society for the Promotion of Science (JSPS) Kaken Grant-in-Aid for Scientific Research (C)16K02879
その他
1-
The small group-learning environment presents the opportunity for students to use vocabulary in context, promotes negotiating of meaning, lowers inhibitions, and encourages risk taking and spontaneous production of language. It has also fostered friendships between students of the college and visiting students from the Royal Academy University of Gent (Belgium), and the Valand Art Academy of Göteborg University (Sweden).