ハモンド マーク
Mark Hammond
更新日: 2023/08/22
基本情報
- 所属
- Kanazawa University Institute of Liberal Arts and Science Associate Professor
- 学位
-
修士博士(金沢大学)
- 研究者番号
- 10770935
- J-GLOBAL ID
- 201801020727115918
- researchmap会員ID
- B000300437
My research interests include English for Specific Purposes (ESP), discourse analysis of learner language, and spoken discourse of procedure and instruction-giving.
研究分野
1経歴
2論文
8-
16 63-72 2022年3月 筆頭著者
-
25 1-21 2021年3月 筆頭著者
-
JALT Postconference Publication 2019(1) 238-238 2020年8月31日 査読有り筆頭著者
-
Studies of Language and Culture 22 2018年 筆頭著者
-
OnCUE Journal 11.2 123-130 2018年 査読有り筆頭著者
-
言語文化論叢 = Studies of language and culture (21) 25-39,41 2017年 筆頭著者
-
Forum of Language Instructors 11(11) 37-43 2017年 筆頭著者
-
言語文化論叢 (20) 95-113 2016年 筆頭著者
MISC
5講演・口頭発表等
14-
Okinawa JALT Summer Language Teaching Symposium 2023年8月12日
-
57th RELC International Conference 2023年3月15日
-
JALT 2021 (Japan Association for Language Teaching) 2021年11月13日
-
The JACET 60th Commemorative International Convention 2021年8月28日
-
JALT College and University Educators (CUE) SIG Conference 2020年9月12日
-
JALT 2019 Teacher Efficacy, Learner Agency 2019年11月2日
-
ABCJ-2019: 2019 Annual Meeting of Association for Business Communication in Japan 2019年7月17日 招待有り
-
JALT PanSIG Conference 2019年5月30日
-
54th RELC International Conference (SEAMO) 2019年3月13日
-
講演会: 石川県輪島漆芸美術館 2018年11月 招待有り
-
講演会: 石川県立伝統産業工芸館 2018年10月 招待有り
-
JALT Pan-SIG Conference 2017年
-
ESP Symposium - Keio 2017 - JALT CUE-SIG 2017年
-
The Japan Association of Self-Access Learning 2016年
担当経験のある科目(授業)
3所属学協会
2Works(作品等)
3-
2014年 芸術活動
-
2012年 芸術活動
共同研究・競争的資金等の研究課題
3-
Japan Society for the Promotion of Science (JSPS) KAKEN 基盤研究(C) 2023年 - 2025年
-
Japan Society for the Promotion of Science (JSPS) Kaken Grant-in-Aid for Scientific Research (C) 2019年4月 - 2022年3月
-
Japan Society for the Promotion of Science (JSPS) Kaken Grant-in-Aid for Scientific Research (C)16K02879 2016年4月 - 2019年3月
その他
1-
The small group-learning environment presents the opportunity for students to use vocabulary in context, promotes negotiating of meaning, lowers inhibitions, and encourages risk taking and spontaneous production of language. It has also fostered friendships between students of the college and visiting students from the Royal Academy University of Gent (Belgium), and the Valand Art Academy of Göteborg University (Sweden).