林 佑樹

J-GLOBALへ         更新日: 19/02/19 17:42
 
アバター
研究者氏名
林 佑樹
 
ハヤシ ユウキ
URL
http://ks.mi.s.osakafu-u.ac.jp/members/hayashi
所属
大阪府立大学
職名
助教
学位
博士(情報科学)(名古屋大学)
科研費研究者番号
40633524

研究分野

 
 

経歴

 
2016年4月
 - 
現在
大阪府立大学大学院 人間社会システム科学研究科 助教
 
2014年4月
 - 
現在
大阪府立大学 現代システム科学域 助教
 
2012年4月
 - 
2014年3月
成蹊大学 理工学部 助教
 

学歴

 
2009年4月
 - 
2012年3月
名古屋大学大学院 情報科学研究科 博士課程後期課程
 
2007年4月
 - 
2009年3月
名古屋大学大学院 情報科学研究科 博士課程前期課程
 
2003年4月
 - 
2007年3月
名古屋大学 工学部 電気電子・情報工学科
 

受賞

 
2018年
APSCE ICCE2018 Best Poster Award
受賞者: Daiki MUROYA, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA
 
2018年
教育システム情報学会 平成29年度 研究会優秀賞
受賞者: 森夏実,林佑樹,瀬田和久
 
2018年
人工知能学会 平成29年度 研究会優秀賞
受賞者: 杉本葵,林佑樹,瀬田和久
 
2017年
APSCE ICCE2017 Best Overall Paper Award
受賞者: Yuki HAYASHI, Kazuhisa SETA, and Mitsuru IKEDA
 
2017年
教育システム情報学会 第42回全国大会 奨励賞
受賞者: 森夏実,林佑樹,瀬田和久
 

論文

 
Ontology-based Thought Organization Support System to Prompt Readiness of Intention Sharing and Its Long-term Practice
Natsumi MORI, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA
The Journal of Information and Systems in Education   18(1) (Accepted)   2019年4月   [査読有り]
A Sustainable Training Method of Metacognitive Skills in Daily Lab Activities Using Gaze-aware Reflective Meeting Reports
Ryo OGINO, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA
The Journal of Information and Systems in Education   18(1) (Accepted)   2019年4月   [査読有り]
プレゼン設計課題を通じた行間読み取り活動診断システムの開発
油谷知岐, 瀬田和久, 林佑樹, 池田満
電子情報通信学会論文誌D   J102-D(4) (採録決定)   2019年4月   [査読有り]
Yuki HAYASHI, Kazuhisa SETA, and Mitsuru IKEDA
Research and Practice in Technology Enhanced Learning   13:21 25 pages   2018年12月   [査読有り]
林佑樹, 荻野了, 瀬田和久
ヒューマンインタフェース学会論文誌   20(4) 501-510   2018年11月   [査読有り]
Enhancing Spatial Cognition Skills Based on Cognitive Map Formulation Processes
Ayumi YAMAZAKI, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA
Proc. of 26th International Conference on Computers in Education (ICCE2018)   377-386   2018年11月   [査読有り]
A Sustainable Training Method of Metacognitive Skills in Daily Lab-activities
Ryo OGINO, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA
Proc. of 26th International Conference on Computers in Education (ICCE2018)   304-309   2018年11月   [査読有り]
Long-term Practice of Ontology Based Support System for Organizing Thoughts to Cultivate Intention Sharing Skills
Natsumi MORI, Yuki HAYASHI, and Kazuhisa SETA
Proc. of 26th International Conference on Computers in Education (ICCE2018)   77-82   2018年11月   [査読有り]
Historical Cartoon Semantics Based Learning Support to Enhance Historical Interpretation
Daiki MUROYA, Kazuhisa SETA, and Yuki HAYASHI
Proc. of 26th International Conference on Computers in Education (ICCE2018)   110-112   2018年11月   [査読有り]
Eye-Sizhi: Gaze-aware Training and Analysis Environment for Metacognitive Skills in Belief Conflict Resolution Tasks
Yuki HAYASHI, Kazuhisa SETA, and Mitsuru IKEDA
Proc. of 1st International Interdisciplinary Symposium on Reading Experience & Analysis of Documents (READ2018), Extended abstract      2018年10月   [査読有り]

書籍等出版物

 
教育工学選書第4巻 教育工学とシステム開発
矢野米雄,平嶋宗 (担当:分担執筆, 範囲:小尻智子,林佑樹:コラボレーション支援技術を用いたシステム開発)
ミネルヴァ書房   2012年10月   ISBN:978-4-623-06364-2
Innovations in Intelligent Machines-2 Studies in Computational Intelligence
T. Watanabe, and L. C. Jain (担当:分担執筆, 範囲:Chapter 13, Masato AOKI, Yuki HAYASHI, Tomoko KOJIRI, and Toyohide WATANABE: “Discussion Support System for Understanding Research Papers Based on Topic Visualization”)
Springer-Verlag Berlin Heidelberg   2012年1月   ISBN:978-3-642-23189-6

委員歴

 
2018年4月
 - 
現在
人工知能学会 先進的学習科学と工学研究会(SIG-ALST) 幹事
 
2017年6月
 - 
現在
情報処理学会 論文誌査読委員
 
2017年4月
 - 
現在
人工知能学会 先進的学習科学と工学研究会(SIG-ALST) 専門委員会委員
 
2017年3月
 - 
現在
電子情報通信学会 ソサイエティ論文誌編集委員会 常任査読委員
 
2016年8月
 - 
現在
教育システム情報学会 英文誌編集委員会 委員
 

競争的資金等の研究課題

 
文部科学省: 科学研究費補助金(基盤研究(B))
研究期間: 2018年4月 - 2021年3月    代表者: 瀬田 和久
文部科学省: 科学研究費補助金(若手研究(B))
研究期間: 2017年4月 - 2019年3月    代表者: 林 佑樹
文部科学省: 科学研究費補助金(基盤研究(B))
研究期間: 2016年4月 - 2019年3月    代表者: 小尻 智子
電気通信普及財団: 研究調査助成
研究期間: 2017年4月 - 2018年3月    代表者: 林 佑樹
文部科学省: 科学研究費補助金(基盤研究(B))
研究期間: 2015年4月 - 2018年3月    代表者: 瀬田 和久