論文

査読有り
2000年12月

学習者の視点からみたクロス・カリキュラム:神戸大学発達科学部附属明石中学校における環境・国際理解学習と教科学習との連携

日本科学教育学会『科学教育研究』
  • 山口 悦司
  • ,
  • 上辻 由貴子
  • ,
  • 野上 智行
  • ,
  • 稲垣 成哲

第24巻第4号pp.253-263
4
開始ページ
253
終了ページ
263
記述言語
日本語
掲載種別
研究論文(学術雑誌)
DOI
10.14935/jssej.24.253
出版者・発行元
一般社団法人 日本科学教育学会

The purpose of this study is to prove the relationship between integrated study and existing subjects from the viewpoint of the pupils. Nine integrated-study units provided by Akashi Junior High School Attached to the Faculty of Human Development at Kobe University, as a pilot school for the Cross-curricular approach, are examined. The survey, using a questionnaire, was conducted among 39 pupils in the 7th grade, 39 pupils in the 8th grade, and 40 pupils in the 9th grade. Analysis showed that pupils consider six units are related to multiple subjects. The study proved that the Cross-curricular approach planned by the instructors has been realized from the viewpoint of the pupils.

リンク情報
DOI
https://doi.org/10.14935/jssej.24.253
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/110002704868
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AN00036978
URL
http://id.ndl.go.jp/bib/5665524
ID情報
  • DOI : 10.14935/jssej.24.253
  • ISSN : 0386-4553
  • CiNii Articles ID : 110002704868
  • CiNii Books ID : AN00036978

エクスポート
BibTeX RIS