論文

査読有り
2020年

モーリタニアにおける消費者のコメ選好評価:ベスト・ワースト・スケーリングによる接近

農業経済研究
  • 丸山 優樹
  • ,
  • 氏家 清和
  • ,
  • 入江 光輝
  • ,
  • Ahmed Cherif
  • ,
  • Ahmed Bouya Ould

91
4
開始ページ
478
終了ページ
483
記述言語
日本語
掲載種別
研究論文(その他学術会議資料等)
DOI
10.11472/nokei.91.478
出版者・発行元
日本農業経済学会

<p>In West African countries,domestic rice production should be improved to overcome the dependence on imported rice. In order to achieve that,upgrading the domestic rice value chain needs to improve for maintaining high competitiveness of domestic rice relative to imported rice. This study investigates consumer preferences of rice in Mauritania.We used best-worst scaling and latent class analysis. The results emphasize the importance of cleanliness attributes in consumer choice and identify three latent segments: "preferences for price and cleanliness attributes","strong preference for cleanliness attributes",and "preference for clean rice with high swelling capacity and safety attributes".</p>

リンク情報
DOI
https://doi.org/10.11472/nokei.91.478
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/130007864328
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AN00200867
URL
http://id.ndl.go.jp/bib/030349536
ID情報
  • DOI : 10.11472/nokei.91.478
  • ISSN : 0387-3234
  • CiNii Articles ID : 130007864328
  • CiNii Books ID : AN00200867

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