Kenichiro ISHIZU

J-GLOBAL         Last updated: Mar 9, 2019 at 07:07
 
Avatar
Name
Kenichiro ISHIZU
Affiliation
University of Toyama

Published Papers

 
Shimoda Yoshiyuki, Ishizu Kenichiro, Ohtsuki Tomu
JOURNAL OF CONTEXTUAL BEHAVIORAL SCIENCE   10 115-119   Oct 2018   [Refereed]
Ishizu K
Journal of adolescence   56 113-117   Apr 2017   [Refereed]

Misc

 
上沼 あずさ, 石津 憲一郎
教育実践研究 : 富山大学人間発達科学研究実践総合センター紀要   (12) 69-76   Dec 2017
豊岡 崇志, 石津 憲一郎
教育実践研究 : 富山大学人間発達科学研究実践総合センター紀要   (12) 53-68   Dec 2017
Shimoda Yoshiyuki, ishizu Kenichiro, Ohtsuki Tomu
佐賀大学大学院学校教育学研究科研究紀要   1 57-70   Mar 2017
Shimoda Yoshiyuki, Ishizu Kenichiro, Ohtsuki Tomu
The Japanese journal of psychology   88(2) 142-150   2017
<p>We investigated the changing patterns of depression in junior high school students over one year. A latent class growth analysis was used to examine the responses of 923 junior high school students to the Japanese version of the Depression Self...
大島 すみか, 石津 憲一郎
教育実践研究 : 富山大学人間発達科学研究実践総合センター紀要   (10) 1-10   Dec 2015
小川 徳重, 石津 憲一郎, 下田 芳幸
教育実践研究 : 富山大学人間発達科学研究実践総合センター紀要   (9) 97-111   Dec 2014
荒居 知佳, 石津 憲一郎
教育実践研究 : 富山大学人間発達科学研究実践総合センター紀要   (9) 113-123   Dec 2014
畠中 あゆみ, 石津 憲一郎
教育実践研究 : 富山大学人間発達科学研究実践総合センター紀要   8 1-6   Feb 2014
羽賀 祥太, 石津 憲一郎
教育実践研究 : 富山大学人間発達科学研究実践総合センター紀要   (8) 7-12   Feb 2014
小川 徳重, 石津 憲一郎, 下田 芳幸
教育実践研究 : 富山大学人間発達科学研究実践総合センター紀要   (8) 13-22   Feb 2014
Shimoda Yoshiyuki, Ishizu Kenichiro, Kashimura Masami
The Japanese journal of psychology   84(6) 576-584   2014
The effect of self-evaluation of emotions on subjective adaption to school was investigated among junior high school students (n = 217: 112 boys, 105 girls) who participated in a questionnaire survey. Hierarchical multiple regression analys...
石津 憲一郎
教育実践研究 : 富山大学人間発達科学研究実践総合センター紀要   (7) 1-5   Jan 2013
窪田 俊介, 石津 憲一郎, 下田 芳幸
教育実践研究 : 富山大学人間発達科学研究実践総合センター紀要   (7) 7-14   Jan 2013
高信 智加子, 下田 芳幸, 石津 憲一郎
教育実践研究 : 富山大学人間発達科学研究実践総合センター紀要   (7) 21-26   Jan 2013
Ishizu Kenichiro, Ambo Hideo
The Japanese journal of psychology   84(2) 130-137   2013
This study investigated the role of over-adaptation and evaluation of emotion as stress vulnerability factors among Japanese junior high school students. Based upon the diathesis-stress model, 720 students (348 boys and 372 girls) completed questi...
Ishizu Kenichiro, Shimoda Yoshiyuki
The Japanese journal of psychology   84(3) 229-237   2013
窪田 俊介, 石津 憲一郎, 下田 芳幸
教育実践研究 : 富山大学人間発達科学研究実践総合センター紀要   0(6) 65-76   Feb 2012
石津 憲一郎, 安保 英勇
Japanese journal of school psychology   10(1) 73-82   2010
安保 英勇, 石津 憲一郎, 菊池 武剋, 千葉 政典, 猪股 歳之
Annual report   57(2) 151-163   Jun 2009
ISHIZU KENICHIRO, AMBO HIDEO
The Japanese Journal of Educational Psychology   57(4) 442-453   2009
安保 英勇, 石津 憲一郎, 菊池 武剋, 千葉 政典, 猪股 歳之
Annual report   57(1) 271-287   Dec 2008
安保 英勇, 石津 憲一郎, 菊池 武剋, 千葉 政典, 猪股 歳之
Annual report   56(2) 201-217   Jun 2008
ISHIZU KENICHIRO, AMBO HIDEO
The Japanese journal of educational psychology.   56(1) 23-31   Mar 2008
ISHIZU KENICHIRO, AMBO HIDEO
The Japanese Journal of Educational Psychology   56(1) 23-31   2008
石津 憲一郎
The Japanese journal of counseling science   40(3) 225-235   Oct 2007
石津 憲一郎, 安保 英勇
The Annual reports of the Graduate School of Education,Tohoku University   55(2) 271-288   Jun 2007
石津 憲一郎, 安保 英勇, 大野 陽子
Japanese journal of school psychology   7(1) 47-54   2007