KATO HIROMICHI

J-GLOBAL         Last updated: Oct 25, 2018 at 13:18
 
Avatar
Name
KATO HIROMICHI
Affiliation
Hokkaido University
Section
Faculty of Education
Research funding number
20399231

Research Interests

 
 

Research Areas

 
 

Academic & Professional Experience

 
Apr 2013
 - 
Today
Associate Professor, Graduate School of Education, Hokkaido University
 
Apr 2009
 - 
Mar 2013
准教授, 静岡大学大学院教育学研究科
 
Apr 2008
 - 
Mar 2009
准教授, 静岡大学 教育学部
 

Misc

 
浜谷 直人, 別府 哲, 加藤 義信, 加藤 弘通
発達心理学研究 = The Japanese journal of developmental psychology   27(4) 263-266   Dec 2016
加藤 弘通, 太田 正義
教育心理学研究 = The Japanese journal of educational psychology   64(2) 147-155   Jun 2016
加藤 弘通, 太田 正義, 水野 君平
子ども発達臨床研究   (8) 1-12   2016
本研究の目的は、通常学級と特別支援学級に分け、いじめ被害の実態と被害者が援助要請行動を生起させる要因を教師の指導と生徒との関係性から検討することであった。公立小中学校41,089名を対象に質問紙調査を行った結果、以下のことが明らかとなった。1つは、過去3ヶ月のいじめ被害の実態は、通常学級の小学校で42.7%、中学校で31.5%、特別支援学級の小学校で45.5%、中学校で30.9%であった。2つは、いじめ被害にあった者のうちで「先生に知らせた」とする者の全体の児童生徒に占める割合を算出したと...
松下真実子, 加藤弘通, 太田正義, 三井由里
日本発達心理学会大会プログラム(CD-ROM)   27th ROMBUNNO.PC‐13   2016

Books etc

 
ナカニシヤ出版   Apr 2007   ISBN:477950161X
加藤 弘通
ナカニシヤ出版   Mar 2007   ISBN:4779501040

Research Grants & Projects

 
Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology: Grants-in-Aid for Scientific Research(若手研究(B))
Project Year: 2010 - 2012    Investigator(s): Hiromichi KATOU
This study was aimed to examine what type of teacher’s support for student prevent student’s problem behavior and school disrupt. By conducting three researches, it was clear that several teacher’s supports, for example “listen carefullytalk of st...
Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology: Grants-in-Aid for Scientific Research(若手研究(B))
Project Year: 2007 - 2008    Investigator(s): Hiromichi KATO