2018年4月 - 2022年3月
Designing and experimenting environment-adaptive pedagogical material for tenses in French as a Foreign Language.
日本学術振興会 科学研究費助成事業 若手研究 若手研究
The purpose of this research project is twofold: to develop new teaching materials for learning French tenses - a key element in the study of "French as a Foreign Language" - and to test their effectiveness. Unlike conventional pedagogical materials, these materials are conceived to dynamically provide learners with resources as they are engaged in learning tasks. This is a four-year project aimed at Japanese students in Japan and international students studying French in France at a beginner level. Data collection (2018, 2019) consisted of videoed sessions of participants using the materials in an experimental setting. In the second half of the project (2020, 2021), data is analyzed within a multimodal discourse analysis framework to determine whether the materials enable learners to adequately use tenses in the tasks.
- ID情報
-
- 課題番号 : 18K12452
この研究課題の成果一覧
絞り込み
論文
5-
Canadian Journal of Applied Linguistics 25(2) 71-102 2022年10月20日 査読有り
-
PÉKA 32 76-85 2022年6月 査読有り
-
フランス語教授法研究会 3 23-28 2021年3月
-
フランス語学研究 53 44-66 2019年12月 査読有り
-
17(2) 2019年11月26日 査読有り
講演・口頭発表等
8-
フランス語教授法研究会第4回(東京国際フランス学園 ) 2021年12月12日
-
日本フランス語教育学会、2021年度⼤会(オンライン) 2021年10月23日
-
MATSDA International Language Learning Conference 2021 (ILLC 2021) (online) 2021年8月11日
-
日本フランス語教育学会・2020年度研究集会 2020年10月31日
-
The Asian Conference on Language Learning (ACLL2019) 2019年5月18日
-
関西フランス語研究会 2019年3月16日
-
2018台北国際大会 2018年11月24日
-
日本フランス語教育学会・春季大会 2018年6月2日