MISC

2014年3月15日

総合日本語クラスで音声を専門としない教師はどのように音声指導を行い、学習者はどう受け止めたか : 学習者の意識化を促すための教材を使用して

日本語教育方法研究会誌
  • 野口 芙美
  • ,
  • 渡部 みなほ
  • ,
  • 田川 恭識

21
1
開始ページ
50
終了ページ
51
記述言語
日本語
掲載種別
出版者・発行元
日本語教育方法研究会

Teaching pronunciation has been advocated in comprehensive Japanese classes. We have developed materials for teaching pronunciation daily. This material promotes students' awareness of pronunciation. Herein, we report the two teachers' use of the material in a beginners' class during one semester and the questionnaire results demonstrating students' awareness. Our report describes the teaching method and process of building awareness. It also reveals that students' awareness does not always reflect the teacher's intention.

リンク情報
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/110009804295
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AA11985544
ID情報
  • CiNii Articles ID : 110009804295
  • CiNii Books ID : AA11985544
  • identifiers.cinii_nr_id : 9000240183146

エクスポート
BibTeX RIS