SANADA Kazushi

J-GLOBAL         Last updated: Dec 12, 2019 at 10:04
 
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Name
SANADA Kazushi
Affiliation
Yokohama National University
Section
Faculty of Engineering Division of Systems Research
Job title
Professor
Degree
Doctor of Engineering(Tokyo Institute of Technology), Master of Engineering(Tokyo Institute of Technology)
Research funding number
30187265

Research Areas

 
 

Education

 
 
 - 
1986
Graduate School, Division of Science and Engineering, Tokyo Institute of Technology
 
 
 - 
1984
Department of Control Engineering, Faculty of Engineering, Tokyo Institute of Technology
 

Published Papers

 
Shuce ZHANG, Hiromu IWASHITA, Kazushi SANADA
日本フルードパワーシステム学会論文集   49(3) 65-71   Nov 2018   [Refereed]
<p>In this paper, a Soave-Redlich-Kwong adiabatic equation of real gas charged in accumulators is proposed. The Soave-Redlich-Kwong equation is the most accurate real gas model for representing accumulator behavior, but it is relatively complex ma...
Shuce Zhang; Hiromu Iwashita; Kazushi Sanada
International Journal of Hydromecharonics   1(3) 293-307   Sep 2018   [Refereed]
MIYASHITA Shuto,SANADA Kazushi
Transactions of the Japan Fluid Power System Society   49(2) 49-55   Jul 2018   [Refereed]
Zhiqiang Sun, Bingzhao Gao, Jiaqi Jin, Kazushi Sanada
International Journal of Automotive Technology   Vol.20(5) 885-895   Oct 2019   [Refereed]
Shunsuke Shigaki, Kei Okajima, Kazushi Sanada, Daisuke Kurabayashi
IEEE Robotics and Automation Letters   Vol.4(3) 1-25   Jul 2019   [Refereed]

Conference Activities & Talks

 
Estimation of Unsteady Incompressible Fluid Flow in a Pipe using Lumped Parameter Model for Kalman Filter
Kazushi SANADA
5th China-Japan Joint Workshop for Fluid Power   23 Jul 2018   
Application of DDVC Fuel Injection System to Ship Speed Control
Kazushi Sanada, Tetsuro Miyazaki
Proceedings of BATH/ASME Symposium on Fluid Power and Motion Control FPMC 2016.   Sep 2016   
船舶用ディーゼルエンジンに回転数制御型油圧シリンダを適用した燃料噴射装置を使用した場合、噴射停止角によってエンジン出力軸回転数を制御し、プロペラのピッチ角によって船舶の速度を制御できることを示した。
担当:研究計画、解析、論文執筆など主要部分を担当
paper ID FPMC2016-1760, ページ数8
Challenges for energy-saving of oil-hydraulic technology.
眞田 一志
Proceedings of the Fluid Power Technical Seminar.   Jun 2016   
油圧システムにおける省エネルギーの最近の研究開発動向について紹介した。ハイブリッド油圧ショベル、デジタル油圧ポンプの風力発電装置への適用、波力発電における油圧伝動装置の利用など、省エネルギーや燃費削減、排ガス規制対策などの最新の技術動向について、事例を交えて論説した。
p.135/141
Speed Control of Marine Diesel Engine by DDVC Fuel Injection System
眞田 一志
Proceedings of the 4th Japan-China Joint Workshop on Fluid Power 2016 in Tokyo.   May 2016   
回転数制御型油圧シリンダを用いた燃料噴射装置を船舶用エンジンに適用し、船舶の航行速度を制御する手法について紹介した。航行中の船舶の運動方程式を、プロペラの推力特性ならびに負荷トルク特性と、船体の抵抗特性を考慮してモデル化し、エンジン駆動軸の回転の運動方程式と組み合わせることでシミュレーションモデルを構築した。
p.55/58
Control of Fuel Injection Rate for Marine Diesel Engines using a Direct Drive Volume Control System
眞田 一志
Proceedings of the ASME/BATH 2015 Symposium on Fluid Power and Motion Control.   Oct 2015   
船舶用ディーゼルエンジンの燃料噴射装置に、回転数制御型油圧シリンダを適用した電子制御システムについて、噴射量に対するフィードバック制御手法を考案した。
paper ID: FPMC2015-9522, ページ数7

Research Grants & Projects

 
Energy-saving systems for hydraulic shovels
Cooperative Research
State feedback control for engine intake systems
Cooperative Research