MARUYAMA Masayoshi

J-GLOBAL         Last updated: Mar 31, 2017 at 04:19
 
Avatar
Name
MARUYAMA Masayoshi
Affiliation
Kobe University
Section
Graduate School of Business Administration Division of Business Administration
Job title
Professor

Research Areas

 
 

Awards & Honors

 
Jun 2007
アジア地域の流通システム変革に関する実証分析:消費者側から見たスーパーと伝統市場の評価, 三島海雲記念財団 学術研究奨励賞, 三島海雲記念財団
Winner: Maruyama Masayoshi
 
Nov 1993
日本市場の競争構造, 日経 経済図書文化賞, 日本経済研究センター
Winner: Masayoshi Maruyama
 
May 1993
日本市場の競争構造, 日本商業学会 優秀賞, 日本商業学会
Winner: Masayoshi Maruyama
 
May 1988
流通の経済分析, 日本商業学会 奨励賞, 日本商業学会
Winner: Masayoshi Maruyama
 

Published Papers

 
Masayoshi Maruyama, Kazumitsu Minamikawa, Yusuke Zennyo
Journal of Industry, Competition and Trade   11 57-65   2011   [Refereed]
Masayoshi Maruyama, Yu Yamashita
Japan and the World Economy   22(3) 183-192   2010   [Refereed]
Masayoshi Maruyama, Le Viet Trung
Journal of Retailing and Consumer Services   17(1) 1-9   2010   [Refereed]
丸山雅祥, Yuncheol Jeong
Journal of Economics   Vol.98, No.1, pp.45-66.    Sep 2009   [Refereed]
丸山 雅祥, Le Viet Trung
Applied Economics Letters   Vol.16, pp.411–415    Mar 2009   [Refereed]

Books etc

 
経営の経済学(新版)
MARUYAMA Masayoshi
有斐閣   Jan 2011   
Business Economics
Masayoshi Maruyama
有斐閣   Apr 2005   
現代のミクロ経済学:情報とゲームの応用ミクロ
Masayoshi Maruyama, Tatshuhiko Nariu (Part:Joint Work)
創文社   Oct 1997   
日本市場の競争構造
Masayoshi Maruyama
創文社   Jul 1992   
流通の経済分析
Masayoshi Maruyama
創文社   Mar 1988   

Conference Activities & Talks

 
Modern Retailers in a Transition Economy: The Case of Vietnam [Invited]
MARUYAMA Masayoshi, Le Viet Trung
The 12th East Asian Economic Association Convention 2010   Oct 2010   East Asian Economic Association
Retail Store Choice of Korean Consumers: Empirical Results [Invited]
MARUYAMA Masayoshi, Yuncheol Jeong
The 12th East Asian Economic Association Convention 2010   Oct 2010   East Asian Economic Association
Franchise Fees and Royalties: Theory and Empirical Results [Invited]
MARUYAMA Masayoshi, Yamashita Yu
The 17th international conference on Recent Advances in Retailing and Services Science   Jul 2010   The European Institute of Retailing and Service Studies (EIRASS)
Franchise Fees and Royalties: Theory and Empirical Results [Invited]
MARUYAMA Masayoshi, Yamashita Yu
南山大学マーケティング・産業組織論ワークショップ   Jan 2010   南山大学
The Principle of Minimum Differentiation Holds under Customer Poaching with Switching Costs [Invited]
MARUYAMA Masayoshi, Yuncheol Jeong
南山大学マーケティング・産業組織論ワークショップ   Jan 2010   南山大学

Teaching Experience

 
 

Research Grants & Projects

 
A Study on the Revolution in Asian Distribution Systems
Project Year: 2008 - 2011
Vertical Market Structure and Platform Strategies of System Goods