TOYOTA Hiroshi

J-GLOBAL         Last updated: Dec 15, 2018 at 03:23
 
Avatar
Name
TOYOTA Hiroshi
E-mail
htoyotanara-edu.ac.jp
Affiliation
Nara University of Education
Section
Faculty of Education, School Education
Job title
Professor
Degree
Ph.D.(Kwansei Gakuin University)
Research funding number
90217571

Research Areas

 
 

Education

 
 
 - 
1981
小学校教員養成課程心理学専攻, Faculty of Education, Nara University of Education
 
 
 - 
1983
教育心理学, Graduate School, Division of Education, Osaka Kyoiku University
 

Published Papers

 
Age differences in seating position and structure of ego
豊田弘司 多根井重晴
奈良教育大学紀要   67(1) 49-56   Nov 2018   [Refereed]
The relationships between the spacing effects and types of processing
豊田弘司 井上拓哉
奈良教育大学紀要   67(1) 39-48   Nov 2018   [Refereed]
The effect of the impression for a person and one's utterance on interpersonal affection and causal attribution
豊田弘司・田中俊行
奈良教育大学次世代教員養成センター研究紀要   (14) 27-33   Mar 2018   [Refereed]
Relationships among seating position, sense-of-acceptance and rejection, and structure of ego
豊田弘司・村田史恵・多根井重晴
奈良教育大学次世代教員養成センター研究紀要   (4) 11-18   Mar 2018   [Refereed]
The effects of causal attribution by contingency between an effort and a result on motivation in students of the teaching practice in kindergarten
足立邦子,小林美沙子,豊田弘司
豊岡短期大学論集   (14) 367-374   Feb 2018   [Refereed]

Misc

 
記憶における時間的展望性及び情動性の効果
豊田弘司
平成18年度~21年度科学研究費補助金(基盤研究(c))研究成果報告書      Mar 2010
Self-corrected elaboration and spacing effects in incidental memory.
Hiroshi Toyota
Perceptual and Motor Skills   102 498-508   May 2006   [Refereed]
記憶に及ぼす自己修正活動の効果に関する研究
豊田弘司
平成14~17年度科学研究費補助金(基盤研究(C))研究成果報告書      Mar 2006
Encoding richness of self-generated elaboration and spacing effects on incidental memory
H.Toyota, and Y.Kikuchi・2
Perceptual and Motor Skills   101 621-627   Nov 2005   [Refereed]
Self-generated elaboration and spacing effects on incidental memory
H.Toyota, and Y.Kikuchi・2
Perceptual and Motor Skills   99 1193-1200   Dec 2004   [Refereed]

Books etc

 
古典で読み解く現在の認知心理学
豊田弘司・14 (Part:Joint Translation, 第10章)
北大路書房   Sep 2017   
英語教育学と認知心理学のクロスポイント-小学校から大学までの英語学習を考える-
豊田弘司・20
北大路書房   Feb 2016   
本当のかしこさとは何か-感情知性(EI)を育む心理学-
豊田弘司・12
誠信書房   Feb 2015   ISBN:978-4-414-31114-3
認知心理学ハンドブック
豊田弘司・146名
有斐閣   Dec 2013   
教育心理学Ⅰ:発達と学習
豊田弘司・1 (Part:Joint Work)
サイエンス社   Nov 2011   

Conference Activities & Talks

 
偶発記憶に及ぼす欲求処理の組合せ効果-生存欲求処理と親和及び自己実現欲求処理の比較ー
豊田弘司
関西心理学会第130回大会   28 Oct 2018   関西心理学会
偶発記憶における生存処理と自己準拠処理による分散効果
豊田弘司
日本心理学会第82回大会   25 Sep 2018   日本心理学会
学校教育実践に教育心理学の研究はどのように貢献するのか?
豊田弘司・中條和光・佐藤浩一・神村栄一・粕谷貴志・田中俊也
日本教育心理学会第60回総会   17 Sep 2018   日本教育心理学会
偶発学習における分散効果ー生存処理と快ー不快処理の比較ー
豊田弘司
日本教育心理学会第60回総会   16 Sep 2018   日本教育心理学会
Spacing effects by implicit associative response in incidental memory
Hiroshi Toyota
日本認知心理学会第16回大会   2 Sep 2018   日本認知心理学会

Others

 
Oct 2018
日本発達心理学会ニューズレター 3-4