SUZUKI Katsuaki

J-GLOBAL         Last updated: Nov 10, 2018 at 13:18
 
Avatar
Name
SUZUKI Katsuaki
Affiliation
Kumamoto University
Section
Graduate School of Social and Cultural Sciences,  ,Graduate School of Social and Cultural Sciences ,Kumamoto University
Job title
Professor
Degree
Ph.D in Instructional Systems(Florida State University, U.S.A.), Master of Science in Instructional Systems(Florida State University, U.S.A.)

Research Areas

 
 

Academic & Professional Experience

 
2006
   
 
 Professor, ,Graduate School of Social and Cultural Sciences ,Kumamoto University
 

Education

 
 
 - 
1981
Faculty of Liberal Arts, International Christian University
 

Committee Memberships

 
2007
 - 
2010
 International Board of Standards for Training, Performance and Instruction
 
1997
   
 
 Association for the Advancement of Computers in Education
 

Published Papers

 
Development and practical use of e-learning to support students during fieldwork in the local community
Inoue, K., Nakashima, H., Otsuka, K., & Suzuki, K.
12(1) 6-17   Jul 2018   [Refereed]
Developing cultural intelligence (CQ): Designs for blended learning
Roux, P. W., Suzuki,K., Matsuba,R., & Goda, Y.
International Journal for Educational Media and Technology   12(1) 18-28   Jul 2018   [Refereed]
Participants-centered Design of Annual Meeting; From the perspectives of Instructional Systems
SUZUKI Katsuaki
Journal of the Pharmaceutical Society of Japan   138(4) 533-536   Apr 2018   [Refereed]
Research Trends of Instructional Design and Outlook for Nursing Education
SUZUKI Katsuaki
Journal of Health Care and Nursing   14(2) 1-8   Mar 2018   [Refereed][Invited]
Nakayama, M., Suzuki, K., Kogo, C., & Ueno, M.
EAI Endorsed Transactions on e-Learning   17(16)    2017   [Refereed]

Misc

 
鈴木 雄清, 松葉 龍一, 鈴木 克明
日本教育工学会研究報告集   15(4) 5-9   Oct 2015
Amano Yuki, Matsuba Ryuichi, Goda Yoshiko, Suzuki Katsuaki
第31回全国大会講演論文集   663-664   Sep 2015
学習者がeラーニング学習にひとりで取り組み、途中で挫折しないためには、教材コンテンツ自体に学習意欲を継続させる工夫が必要である. 本研究ではeラーニング教材を作成した教員自身が教材の見直しをおこなうことのできるチェックリストを開発することを目的としている. その前段階として本稿では、学習意欲継続のためのチェックリストに必要なカテゴリを整理した.
Tsuzuku Shigeki, Amano Kei, Morita Akiko, Hiraoka Naoshi, Suzuki Katsuaki
Kumamoto University policy research   6 23-30   Mar 2015
熊本大学政策創造研究教育センターでは、社会人のキャリアアップ・人材育成を目的として、「インストラクショナルデザイン(ID) 入門講座」を2014年度は東京、大阪、名古屋の3会場で実施した。3会場での受講者は119名で、医療関係者と大学関係者が多数を占めた。講座に対する満足度は高く、教育の効果や効率、魅力を向上させるための実践的な方法を学びたいという受講者のニーズに応えることができた。また、熊本大学の知見を積極的に学外に還元していく公開講座の取り組みに対して、肯定的な評価を得た。一方、課題点...
The Effects of Student Teachers' Self-Assessment and Peer Review Using Professional ePortfolio
YATSUKA Mitsunori, HIGASHIBARA Yoshinori, KITA Toshihiro,TODA Masashi,SUZUKI Katsuaki
39(3) 235-248   2015
Development and Practice of Online Exercises with Multiple Difficulty Levels in Physical Assessment Training for Novice Nurse
TAKAHASHI Akiko, YOSHIZATO Takako,MOTO Naomi,SUZUKI Katsuaki
Japanese Society for Information and Systems in Education   32(2) 186-191   2015

Books etc

 
Instructional Systems Design.
2014   

Conference Activities & Talks

 
What should we teach in higher education for MOOC era? Taxonomies as design guide
Suzuki, K., Ichimura, Y., & Roux, P. W.
International Conference on Media in Education   Aug 2017   
市川 尚, 鈴木 克明
日本教育工学会研究報告集   5 Mar 2016   
谷塚 光典, 東原 義訓, 喜多 敏博, 戸田 真志, 鈴木 克明
日本教育工学会研究報告集   5 Mar 2016   
鈴木 雄清, 松葉 龍一, 鈴木 克明
日本教育工学会研究報告集   31 Oct 2015   
Amano Yuki, Matsuba Ryuichi, Goda Yoshiko, Suzuki Katsuaki
第31回全国大会講演論文集   21 Sep 2015   
学習者がeラーニング学習にひとりで取り組み、途中で挫折しないためには、教材コンテンツ自体に学習意欲を継続させる工夫が必要である. 本研究ではeラーニング教材を作成した教員自身が教材の見直しをおこなうことのできるチェックリストを開発することを目的としている. その前段階として本稿では、学習意欲継続のためのチェックリストに必要なカテゴリを整理した.