Dairoku Hitoshi

J-GLOBAL         Last updated: Nov 13, 2019 at 02:47
 
Avatar
Name
Dairoku Hitoshi
E-mail
dairokuhuman.tsukuba.ac.jp
Degree
Ph. D.(The University of Tokyo)

Research Areas

 
 

Education

 
Apr 1988
 - 
Mar 1993
University of Tokyo
 

Published Papers

 
Aihara,Yasuo; Watanabe,Sinichiro; Amano,Kosaku; Komatsu,Kana; Chiba,Kentaro; Imanaka,Kosuke; Hori,Tomokatsu; Ohba,Takashi; Dairoku,Hitoshi; Okada,Yoshikazu; Kubo,Osami; Kawamata,Takakazu
Journal of Neurosurgery   Sep. 1 1-8   Sep 2018   [Refereed]
Investigation of factors related to possession rate of ryoiku-techou (certificate of the intellectually desabled) - Through a survey on the determination of eligibility for certificate of the intellectually disasbled in child guidance centers in Japan.
Yoshimura, Takuma; Onishi, Noriko; Era, Mitsuko; Matsuda, Hiroyuki; Kobashikawa, Akiko; Hirose, Hiroyuki; Dairoku, Hitoshi
Japanese Journal of Clinical Developmental Psychology   13(1) 60-68   Jul 2018   [Refereed]
Bridging the results of WISC-IV to supporting children's development: Reasonable understanding and practice.
Dairoku Hitoshi
Japanese Journal of Learning Disabilities   27(2) 178-183   May 2018   [Invited]
Sato, Satomi; Takimoto, Tetsuya; Fujii, Miu; Ishida, Toshiaki; Kosaka, Yoshiyuki; Dairoku, Hitoshi
The Japanese Journal of Pediatric Hematology Oncology   54(5) 403-407   Apr 2018   [Refereed]
Okamura, Eriko; Okazaki, Shinji; Dairoku, Hitoshi
Japanese Journal of Disability Sciences   42 17-27   Mar 2018   [Refereed]

Books etc

 
Dictionary of Psychology
Dairoku, Hitoshi; Maekawa, Hisao (Part:Contributor, intelligence)
Dec 2013   ISBN:978-4-582-10603-9
発達障害白書2013年版
明石書店   Sep 2012   
特別支援教育の理論と実践(第2版) Ⅰ 概論・アセスメント
Dairoku, Hitoshi (Part:Contributor, 心理検査法Ⅰ:WISC-IV)
金剛出版   Apr 2012   ISBN:978-4-7724-1241-4
日本版WAIS-IIIの解釈事例と臨床研究
藤田,和弘;大六,一志;前川,久男;山中,克夫 (Part:Editor)
日本文化科学社   Mar 2011   ISBN:978-4821063659
心理学ワールド 50号刊行記念出版
大六,一志 (Part:Contributor, 知能検査の進展と使い方)
Mar 2011   

Conference Activities & Talks

 
語りの視点が心的状態への言及に及ぼす影響 ―対人関係の葛藤に関する語りにおける構造の検討―
川端舞;大六,一志
日本発達心理学会第26回大会   20 Mar 2015   
読みの流暢性改善に対する多層指導モデルMIMを導入した授業の効果の検討 ~東京都葛飾区の通常学級における実践から~
松田奈々恵;佐野と喜え;星茂行;加藤憲司;海津亜希子;大六一志
日本LD学会第23回大会   23 Nov 2014   
日本版WAIS-Ⅲによる自閉症スペクトラム障害のタイプ分け(2) ~5つのプロフィールパターンの共通点・相違点~
井上,操;大六,一志
日本LD学会第23回大会   23 Nov 2014   
田中ビネー知能検査Vの4~7歳級の項目の因子分析
吉村拓馬;大六,一志
日本教育心理学会第56回総会   7 Nov 2014   
聴覚情報処理障害(auditory processing disorders;APD)へのアプローチ9 ―聞き取り困難に関する「注意」の問題―
原島恒夫;小渕千絵;田原敬;小川征利;大六,一志;八田徳高
日本特殊教育学会第52回大会   20 Sep 2014