論文

2001年

C113 PDFモデルを用いたディーゼル燃焼のCFDシミュレーション(オーガナイズドセッション16 : 新世代エンジンのための燃焼改善と排気低減技術)

熱工学講演会講演論文集
  • 川那辺 洋
  • ,
  • 勝浦 章裕
  • ,
  • 石山 拓二

2001
開始ページ
125
終了ページ
126
記述言語
日本語
掲載種別
DOI
10.1299/jsmeptec.2001.0_125
出版者・発行元
一般社団法人日本機械学会

A computational fluid-dynamics simulation for a turbulent combustion is established using a stochastic approach, and applied to Diesel Combustion. The nonuniform states of turbulence mixing, ignition process and formation of Nitric oxide (NO) are statistically described using the probability density function (PDF). The results show that the courses of in-cylinder pressure is good agreement with experimental data and the rapid formation of NO in the beginning of the combustion is calculated. Furthermore, the local hot spots, which related to NO production, are well predicted.

リンク情報
DOI
https://doi.org/10.1299/jsmeptec.2001.0_125
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/110002527581
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AA11462364
ID情報
  • DOI : 10.1299/jsmeptec.2001.0_125
  • CiNii Articles ID : 110002527581
  • CiNii Books ID : AA11462364

エクスポート
BibTeX RIS