2001年
C113 PDFモデルを用いたディーゼル燃焼のCFDシミュレーション(オーガナイズドセッション16 : 新世代エンジンのための燃焼改善と排気低減技術)
熱工学講演会講演論文集
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- 巻
- 2001
- 号
- 開始ページ
- 125
- 終了ページ
- 126
- 記述言語
- 日本語
- 掲載種別
- DOI
- 10.1299/jsmeptec.2001.0_125
- 出版者・発行元
- 一般社団法人日本機械学会
A computational fluid-dynamics simulation for a turbulent combustion is established using a stochastic approach, and applied to Diesel Combustion. The nonuniform states of turbulence mixing, ignition process and formation of Nitric oxide (NO) are statistically described using the probability density function (PDF). The results show that the courses of in-cylinder pressure is good agreement with experimental data and the rapid formation of NO in the beginning of the combustion is calculated. Furthermore, the local hot spots, which related to NO production, are well predicted.
- リンク情報
- ID情報
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- DOI : 10.1299/jsmeptec.2001.0_125
- CiNii Articles ID : 110002527581
- CiNii Books ID : AA11462364