YASUHIKO TAKENAGA

J-GLOBAL         Last updated: Jul 9, 2019 at 04:05
 
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Name
YASUHIKO TAKENAGA
Affiliation
The University of Electro-Communications
Section
Graduate School of Informatics and Engineering, School of Informatics and Engineering, "Department of Computer and Network Engineering, Cluster I (Informatics and Computer Engineering)"
Job title
Associate Professor
Research funding number
20236491

Profile

working on the theory of algorithms, computational complexity and properties of Boolean functions

Research Areas

 
 

Education

 
 
 - 
Mar 1989
情報工学科, Faculty of Engineering, Kyoto University
 
 
 - 
Mar 1991
情報工学専攻, Graduate School, Division of Engineering, Kyoto University
 

Published Papers

 
Strategies for Single-Player PuyoPuyo
Yasuhiko Takenaga and Yo Shimada
ICGA Journal   39(2) 87-101   2017   [Refereed]
Matchstick Puzzles on a Grid
Yasuhiko Takenaga, Shohei Mishiba and Haruka Sugiyama
Proc. the 20th Japan Conference on Discrete and Computational Geometry, Graphs, and Games   137-138   Aug 2017   [Refereed]
Satogaeri, Hebi and Suraromu are NP-Complete
S.Kanehiro and Y.Takenaga
3rd Intl. Conf. on Applied Computing & Information Technology (ACIT 2015)   47-52   Jul 2015   [Refereed]
Number of Three-point Tilings with Triangle Tiles
Y. Takenaga, N. Tanaka, T. Habara
Journal of Information Processing   23(3) 305-309   May 2015   [Refereed]
Shikaku and Ripple Effect are NP-Complete
Y.Takenaga, S.Aoyagi, S.Iwata and T.Kasai
Congressus Numerantium   216 119-127   Dec 2013   [Refereed]

Books etc

 
Lectures on Parallel Computation by F. P. Preparata
上林、岡部、浜口、武永 編・訳
共立出版   1996   

Conference Activities & Talks

 
格子上での Cops and Robbers の方向のみ認知可能なルール
大久保辰哉,武永康彦
電子情報通信学会総合大会   19 Mar 2019   
幅3色数3の一人ぷよぷよの必勝性
菊地翔,武永康彦
電子情報通信学会総合大会   19 Mar 2019   
ペントミノを用いたアンチスライドパズルの解の列挙
楊璽,武永康彦,稲田明透河
第81回情報処理学会全国大会   15 Mar 2019   
On Winning Strategies for Tetris Type Games
Yasuhiko Takenaga, Masaki Katsuno and Hushan Quan
The 20th Korea-Japan Joint Workshop on Algorithms and Computation   25 Aug 2017   
グラフ上の一般化ペグソリティア
山本和明、武永康彦
電子情報通信学会総合大会   22 Mar 2017   

Research Grants & Projects

 
グラフ上のゲームおよびオンライン性を持つゲームの必勝性
Project Year: Apr 2018 - Mar 2022    Investigator(s): 武永康彦
ゲームやパズルの必勝性や計算複雑さを理論的に明らかにする研究が盛んに行われている。本研究では、主にグラフ上のゲーム
およびオンライン性を持つゲームに対して必勝性の理論的な解析を行い、また必勝性判定の計算複雑さを解明する。グラフ上の
ゲームについては盛んに研究が行われているが、標準的な格子状の盤面以外のグラフ上に拡張したペグソリティアについてはあ
まり研究が行われておらず、通常の1人ゲームおよびそれをもとにした2人ゲームについて、グラフの性質と必勝性の関係を明
らかにすることを目指す。また、...
ゲーム・パズルにおけるオンライン問題と計算複雑さ
Project Year: 2015 - Mar 2018    Investigator(s): Yasuhiko Takenaga