論文

査読有り
2001年4月

視距離の変化に対応した高現実感レンダリングのためのマルチスケールモデリング法

日本バーチャルリアリティ学会論文誌
  • 若月大輔
  • ,
  • 石井郁夫
  • ,
  • 今井博英
  • ,
  • 高橋章
  • ,
  • 牧野秀夫

6
4
開始ページ
281
終了ページ
290
記述言語
日本語
掲載種別
研究論文(学術雑誌)
DOI
10.18974/tvrsj.6.4_281
出版者・発行元
日本バーチャルリアリティ学会

This paper describes a multi-scale modeling method that can display the wide VR space with enhancing the reality. We divide the object existing space into cubes hierarchically, and control the fineness of object shape by the parameter that indicates the complexity value of object shape. Utilizing this parameter, the object shape is simplified smoothly relative to the viewing distance. Moreover, the high-quality and high-reality VR space can be presented because the expression of the detailed shape of corresponding with the viewing distance can be realized. We showed the validity of the multi-scale modeling method in the high-reality wide VR space that has huge quantities of data.

リンク情報
DOI
https://doi.org/10.18974/tvrsj.6.4_281
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/110008746781
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AA11448578
URL
http://id.ndl.go.jp/bib/6054976
URL
http://hdl.handle.net/10191/25842
ID情報
  • DOI : 10.18974/tvrsj.6.4_281
  • ISSN : 1344-011X
  • CiNii Articles ID : 110008746781
  • CiNii Books ID : AA11448578

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