Fukumoto Junichi

J-GLOBAL         Last updated: Jun 8, 2019 at 02:44
 
Avatar
Name
Fukumoto Junichi
Affiliation
Ritsumeikan University
Section
College of Information Science and Engineering, Department of Information Science and Engineering
Job title
Professor
Degree
Ph.D.(University of Manchester)
Other affiliation
Ritsumeikan University

Research Interests

 
 

Research Areas

 
 

Education

 
 
 - 
Mar 1986
System Engineering Major , Graduate School, Division of Engineering, Hiroshima University
 
 
 - 
1986
Systems Engineering, Faculty of Engineering, Hiroshima University
 
 
 - 
1994
Language and Linguistics, University of Manchester Institute of Science and Technology 
 

Published Papers

 
時系列深層学習に基づく難易度間関係モデルを用いたダンスゲーム譜面難易度の自動調整
辻野 雄大,山西 良典,西原 陽子,福本 淳一
情報処理学会論文誌   59(11) pp.1953−1964   Nov 2018
Speech-balloon Shapes Estimation for Emotional Text Communication
Ryoauke Yamanishi, Hideki Tanaka, Yoko Nishihara and Junichi Fukumoto
Information Engineering Express   10(2) pp.1-10   Jun 2017
希少な機能の提示による新商品のアイデア発想支援システム
西原陽子,日比野純也,福本淳一,山西良典
知能と情報   27(4) 669-679   Aug 2015
Detecting Attractive Phrases from Musical Lyrics Focusing on Typical Expressions on Lyrics
Ryosuke Yamanishi, Risako Kagita, Yoko Nishihara, Junichi Fukumoto
International Journal of Affective Engineering   14(3) pp.167-174   Jun 2015
Feasibility Evaluation of Function obtained by Product Combination
Yoko Nishihara, Junya Hibino, Junichi Fukumoto, Ryosuke Yamanishi
Information Engineering Express International Institute of Applied Informatics   1(2) pp.31-40   Jun 2015

Books etc

 
自然言語処理
天野真家,石崎俊,宇津呂武仁,成田真澄
オーム社   Jul 2007   ISBN:978-4-274-20465-4

Conference Activities & Talks

 
日本酒味表現の類似性の分析
第32回人工知能学会全国大会, 3B2-OS-22b-02   Jun 2018   
文重要度と図表引用文の位置情報を用いた図表の重要度推定
第 11 回ARG Web インテリジェンスとインタラクション研究会   Dec 2017   
時系列深層学習に基づく難易度間関係モデルを用いたダンスゲーム譜面難易度の自動調整
エンタテインメントコンピューティング(EC), 2017-EC-46(10),1-8   Dec 2017   
しおりの前後での単語重要度の増加率を用いた小説の既読部分からのあらすじ生成
第 11 回ARG Web インテリジェンスとインタラクション研究会   Dec 2017   
小説の読書行動と逐次的なあらすじの特徴との関連の分析
第 11 回ARG Web インテリジェンスとインタラクション研究会   Dec 2017   

Teaching Experience