HIROTU Masumi

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Name
HIROTU Masumi
URL
https://www.cis.fukuoka-u.ac.jp/~hirotsu/index.html
Affiliation
Fukuoka University
Section
Faculty of Commerce, Department of Commerce
Research funding number
40259932

Research Areas

 
 

Academic & Professional Experience

 
Apr 1989
 - 
Mar 1993
株式会社宇部情報システム
 
Apr 1993
 - 
Mar 1996
Ube National College of Technology, Research Assistant
 
Apr 1996
 - 
Mar 1998
Ube National College of Technology, Assistant Professor
 
Apr 1998
 - 
Mar 1999
Ube National College of Technology, Associate Professor
 
Apr 1999
 - 
Mar 2001
Fukuoka University, Assistant Professor
 

Education

 
Apr 1982
 - 
Mar 1986
商学, Faculty of Commerce and Economics, Kinki University
 
Apr 1987
 - 
Mar 1989
商学, Graduate School, Division of Commerce, Kinki University
 

Published Papers

 
Common Definition of Information that is useable in Biology, Social Sciences and Information Technology (1): Problem, Knowledge, Data and Information at Minimum Module
福岡大学商学論叢(2016年09月20日提出)   61(3)    Dec 2016
Money Can Buy Knowledge, Knowledge Can Compensate for the Lack of Money (3): by Using the Data of the United States and Southeast Asia
福岡大学商学論叢(2014年09月20日提出)   59(4) 339-373   Mar 2015
Money Can Buy Knowledge, Knowledge Can Compensate for the Lack of Money (2): Transformation Process into an Intelligent Consumer
福岡大学商学論叢(2014年09月20日提出)   59(2・3) 157-189   Dec 2014
Money Can Buy Knowledge, Knowledge Can Compensate for the Lack of Money (1): Identification of Four Types of Consumer
福岡大学商学論叢(2014年09月20日提出)   59(2・3) 127-155   Dec 2014
Program Used in Experiment of Variable Price Transaction Systems
Fukuoka University Review of Commercial Sciences   53(1) 65-96   Jun 2008

Conference Activities & Talks

 
知識をお金で買う人、知識でお金の無さを補う人 -婦人服単価が安い時ほど、女性月刊誌の相対的価格は高く(決定係数0.7)数量も維持-
日本商業学会九州部会   20 Jul 2013   
「知識をお金で補う人」「知識でお金の無さを補う人」と、その変容過程 -3回のアンケート調査と公的な統計データより-
日本商業学会第3回全国研究報告会   15 Dec 2012   
「小売の数をある方法で標準化すると、変数1つで説明可能(決定係数は約0.9)-日米の統計データ、そしてマルチエージェントの実験結果がほぼ一致-」
日本商業学会 九州部会   22 Mar 2008   
「消費者は経済的後退期に知的になる-ファッションに関するアンケート調査にもとづく年齢グループごとの分析からの発見物-」
ファッションビジネス学会2007年全国大会   8 Dec 2007   
「自律分散型のSCMの拡張としての可変取引システム-マルチエージェントを利用した実験結果を中心に-」
日本商業学会 九州部会   14 Jul 2007   

Research Grants & Projects

 
可変取引システムの研究 ―自律分散型SCMシステムの拡張―
Project Year: Apr 2003 - Mar 2006    Investigator(s): 弘津真澄
科学研究補助金(文部科学省) 萌芽研究
中小企業も導入可能な自律分散型SCMシステムの基盤の研究
Project Year: Apr 2000 - Mar 2002    Investigator(s): 弘津真澄
科学研究費補助金(日本学術振興会) 奨励研究(A)
Research of the Stage of Cultural Life-Style
Project Year: 1999 - 2006    Investigator(s): 橘喬子
ファッションビジネス学会関西支部ファッションマーケティング論研究会
Information Systems for Problem Solving
Project Year: 1998 - 1998    Investigator(s): 弘津真澄

Patents

 
特許 2004-300987 : リアルタイム商圏調査システム