Ishii Kenichi

J-GLOBAL         Last updated: Apr 20, 2019 at 10:39
 
Avatar
Name
Ishii Kenichi
Affiliation
Bunkyo University
Section
Faculty of Information & Comunications
Job title
Associate Professor
Degree
Master of Arts(The University of Tokyo), Ph.D. in Policy and Planning Sciences(University of Tsukuba)

Research Areas

 
 

Awards & Honors

 
Oct 2007
The 2007 Robert Picard Award, Broadcast Education Association
 
The 2007 Robert Picard Award is to honor the author(s) of a book or a monograph published during the last year (2006) that makes a significant contribution to the field of media management and economics.

Published Papers

 
Internet use and culture: An empirical test based on international comparative survey data
Ishii,Kenichi
メディア・情報・コミュニケーション研究   1 1-14   Mar 2016   [Refereed]
The effects of culture on Internet use are examined using an international comparative survey (World Values Survey). Japanese people generally prefer not to use chat or messengers, while they tend to use anonymous communication such as blogs and T...
Nationalism and preferences for domestic and foreign animation programmes in China.
Kenichi, Ishii
International Communication Gazette   75(2) 225-245   2013   [Refereed]
内容分析によるホームページの国際比較 : 自己開示・自己表出を中心に
石井健一・橋元良明・辻大介・三上俊治;+石井, 健一
東京大学社会情報研究所調査研究紀要   14 1-82   Jan 2000
「インターネット・パラドクス」の検証 : インターネットが精神的健康・社会的ネットワーク形成に及ぼす影響
橋元良明・石井健一・辻大介・木村忠正・金相美;+石井, 健一
東京大学社会情報研究所調査研究紀要   18 335-485   Jan 2002
インターネット利用に関する日韓大学生比較調査 : インターネット・コミュニティを中心として
橋元良明・石井健一・木村忠正・金相美;+石井, 健一
東京大学社会情報研究所調査研究紀要   20 205-345   Jan 2003

Books etc

 
情報化の普及過程に関する行動科学的研究
Ishii,Kenichi
普及現象のプロセスモデル
Ishii,Kenichi
Mar 1984   
情報行動と地域情報システム
東京大学社会情報研究所編;石井, 健一
東京大学出版会   Jan 1996   
高度情報社会のコミュニケーション
東京大学新聞研究所編
東京大学出版会   Jan 1990   
変わるメディアと社会生活
児島和人・橋元良明編
ミネルヴァ書房   Jan 1996   

Research Grants & Projects

 
Uses of telecommunication media
Japanese media and consumer behavior in foreign countries