MISC

2013年8月25日

C10 最適速度モデルによるACC車両混在交通流のシミュレーション(M-OS6-2:運動制御とシミュレーションの融合II,M-OS6 運動制御とシミュレーションの融合,M-OS16 MBSE(モデルベースシステムズエンジニアリング)と1D-CAEジョイントセッション,「海を越え,国を越え,世代を超えて!」)

「運動と振動の制御」シンポジウム講演論文集
  • 日下部 龍
  • ,
  • 才木 一志
  • ,
  • 西原 修

2013
13
開始ページ
"C10
終了ページ
1"-"C10-10"
記述言語
日本語
掲載種別
出版者・発行元
一般社団法人日本機械学会

Among the various approaches available for the study of traffic flow, the optimal velocity (OV) model, which consists of simple equations, has been recognized as being effective for simulating traffic congestion. This model determines the reference velocity of a vehicle as a function of the distance to the preceding vehicle. Further, adaptive cruise control (ACC) has already been applied in practical situations, and the effects of the mixture of the ACC activated ones and ordinary vehicles would become very important in the near future. Considering such a scenario, this study modifies the OV model to simulate traffic congestion more accurately, and examines the effects of using the ACC system for alleviating traffic congestion using the improved model.

リンク情報
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/110009976224
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AA11902241
ID情報
  • CiNii Articles ID : 110009976224
  • CiNii Books ID : AA11902241

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