論文

2010年9月

324 アクティブ操舵制御における横加速度フィードバックとロール角補正(車両操舵系の解析と制御,OS-16 運動と振動の制御,総合テーマ「伝統を,未来へ!」)

Dynamics & Design Conference
  • 西原 修
  • ,
  • 池内 伸次
  • ,
  • 栗重 正彦

2010
開始ページ
"324
終了ページ
1"-"324-6"
記述言語
日本語
掲載種別
研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
出版者・発行元
一般社団法人日本機械学会

The behavior of an active steering vehicle steered using a D^* controller may be affected by the pitching axis component of gravitational acceleration. A control scheme that uses lateral acceleration feedback obtained from a lateral acceleration sensor may result in snaking even on flat horizontal road surfaces. This study proposes a new correction method that cancels out the gravitational acceleration component from the output of the lateral acceleration sensor using the estimated roll angle of the vehicle. This method is verified through numerical simulation using CarSim, a popular vehicle simulation software, and the obtained results confirm its validity.

リンク情報
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/110008740444
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AA12120184
ID情報
  • CiNii Articles ID : 110008740444
  • CiNii Books ID : AA12120184
  • identifiers.cinii_nr_id : 1000000218182

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