IIDA Junko

J-GLOBAL         Last updated: Sep 21, 2018 at 18:01
 
Avatar
Name
IIDA Junko
Affiliation
University of Tsukuba
Section
Graduate School of Comprehensive Human Sciences
Job title
Lecturer
Degree
master(psychology)(University of Tsukuba)

Research Areas

 
 

Academic & Professional Experience

 
Apr 2014
 - 
Today
Associate Professor, University of Tsukuba
 

Education

 
 
 - 
2000
Graduate School, Division of Psychology, University of Tsukuba
 
 
 - 
1997
Psychology Department, Smith College
 

Published Papers

 
Retrospective reports of preventive psychosocial education experiences and its relationship between perceived effectiveness and openness to diversity among Japanese university students.
Sugimoto Kie, Aoyama Ikuko, Iida Junko, Endo Hiroko
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY   51 514-515   Jul 2016   [Refereed]
Development of the school management system in utilizing counselors in the school community: through the interview survey by administrators
Yamaguchi Toyokazu, Mizuno Haruhisa, Honda Masahiro, Iida Junko
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY   51 1174   Jul 2016   [Refereed]

Misc

 
橘直美, 飯田順子
日本芸術療法学会誌   49(1) 44‐54   Jul 2018
大塚泰正, 松高由佳, 飯田順子, 遠藤寛子, 島田恭子, 津野香奈美, 藤桂, 堀口康太
産業精神保健   26(2) 121‐126   Apr 2018
飯田順子, 杉本希映, 青山郁子, 遠藤寛子, 横張亜希子, 伊藤亜矢子
明治安田こころの健康財団研究助成論文集   (52) 47‐54   Oct 2017
橘直美, 飯田順子
日本芸術療法学会誌   47(2) 95‐106   Jan 2017
大友健, 飯田順子
こころと文化   15(1) 66-76   Feb 2016
石隈利紀, 飯田順子, 小野純平, 今田里佳, 大六一志, 井上操, 松田修, 橋本創一, 松尾直博, 小貫悟, 名越斉子, 岡田智, 山中克夫, 岡村陽子, 河野禎之, 築山裕子
発達障害者の生涯発達における認知特性面からの能力評価方法の開発と活用ガイドライン作成に関わる研究 平成25年度 総括・分担研究報告書   52-57   2014
石隈利紀, 飯田順子, 小野純平, 今田里佳, 大六一志, 井上操, 松田修, 橋本創一, 松尾直博, 小貫悟, 名越斉子, 岡田智, 山中克夫, 岡村陽子, 河野禎之, 築山裕子
発達障害者の生涯発達における認知特性面からの能力評価方法の開発と活用ガイドライン作成に関わる研究 平成24年度 総括・分担研究報告書   42-48   2013
石隈利紀, 飯田順子, 小野純平, 今田里佳, 大六一志, 井上操, 松田修, 橋本創一, 松尾直博, 小貫悟, 名越斉子, 岡田智, 山中克夫, 岡村陽子, 河野禎之, 築山裕子
発達障害者の生涯発達における認知特性面からの能力評価方法の開発と活用ガイドライン作成に関わる研究 平成23年度 総括・分担研究報告書   65-71   2012
飯田 順子, 石隈 利紀, 山口 豊一
Japanese journal of school psychology   9(1) 25-35   2009
飯田順子, 山口豊一, 石隈利紀
教育相談研究   45/46 49-58   Aug 2008
飯田 順子, 山口 豊一, 石隈 利紀
Bulletin of counseling and school psychology   45(0) 49-58   2008
飯田 順子, 石隈 利紀
カウンセリング研究   39(2) 132-142   Jun 2006
山口 豊一, 飯田 順子, 石隈 利紀
Japanese journal of school psychology   5(1) 49-58   2005
飯田 順子
The Annual report of educational psychology in Japan   43(0)    Mar 2004
IIDA JUNKO, ISHIKUMA TOSHINORI
The Japanese journal of educational psychology   50(2) 225-236   Jun 2002
The purpose of the present study was to develop a scale to measure individual differences in school-life skills in junior high school students. School-life skills were defined as ones needed to solve the developmental and educational tasks faced b...
飯田 順子, 石隈 利紀
Tsukuba psychological research   0(26) 213-228   2003
不登校や少年犯罪の増加・低年齢化など中学生と関連する問題傾向の増加が指摘されている(内閣府、2002)。青少年の問題行動の発生率の高い欧米では、青年の反社会傾向や孤独感・うつ傾向などの問題傾向の背景に社会的スキルや ...As an increase in problem behavior of junior high school students, sttention has been paid junior high school students, sttention has be...
Iida Junko, Ishikuma Toshinori
Tsukuba psychological research   23(0) 179-185   2001
The purpose of this study were to evaluate the effectiveness of class-based skill training programs and to explore how self-efficacy affects the students' skill learning. To purpose these goals, a skill training program ...
Class-based skill training in a junior high school : The effect of self-efficacy on students' skill learning
(23) 179-185   2001

Research Grants & Projects

 
School-Life Skills skills among junior high school students
School Counseling System