YOKOKAWA Hirokazu

J-GLOBAL         Last updated: Mar 26, 2019 at 16:07
 
Avatar
Name
YOKOKAWA Hirokazu
Affiliation
Kobe University
Section
Institute for Promotion of Higher Education School of Languages and Communication
Job title
Professor

Research Areas

 
 

Published Papers

 
Building a Database of Sentence Construction Familiarity of Japanese EFL Learners: Pilot Study.
YOKOKAWA HIROKAZU, Yabuuchi, S., Satoi, H., Bando, M., Narumi, T., Hashimoto, K., Hamada, M., Hirano, A., Harada, Y.
電子情報通信学会技術研究報告『信学技報』   117(149) 57-62   2017
Effects of Modality Differences on Syntactic Priming in the Language Production of Japanese EFL Learners.
HAMADA MAYU, YOKOKAWA HIROKAZU
Language Education & Technology   (54) 55-82.   2017   [Refereed]
How Animacy Information Affects Syntactic and Semantic Structure Construction in L2 Sentence Comprehension: Psycholinguistic Experiments on Relative Clauses and Passives.
HIRANO AYAKO, YOKOKAWA HIROKAZU
Language Education & Technology   (54) 83-112   2017   [Refereed]
Do Japanese EFL learners make use of animacy information when parsing an object relative clause? -A comparison between auditory and visual presentation.
Hirano, A., YOKOKAWA HIROKAZU
電子情報通信学会技術研究報告『信学技報』   115(361) 23-28   2016
モダリティの違いが日本人英語学習者の第二言語産出時の統語的プライミング効果に及ぼす影響
HAMADA MAYU, YOKOKAWA HIROKAZU
電子情報通信学会技術研究報告『信学技報』   116(242) 47-52   2016

Misc

 
英語が上達する科学的学習法, 『最新科学で解き明かす最強の勉強法』
YOKOKAWA HIROKAZU
洋泉社MOOK   43-56   2016   [Invited]
英語教育への脳科学的アプローチ(1)~(6)
YOKOKAWA HIROKAZU
英語教育      2015   [Invited]
文法と語彙指導(特集:プラスαの語彙指導)
YOKOKAWA HIROKAZU
『英語教育』      2013
アウトプット活動で語彙力を伸ばす―言語運用能力につながる語彙力を
YOKOKAWA HIROKAZU
『英語教育』   55(13) 20-23   2007
Monthly Colum: Tips for EFL Vocabulary Instruction
YOKOKAWA, Hirokazu
三省堂   ,    Jun 2004

Books etc

 
『外国語運用能力はいかに熟達化するか-言語情報処理の自動化プロセスを探る』
YOKOKAWA HIROKAZU, 定藤 規弘, 吉田 晴世 (Part:Joint Editor)
松柏社   Mar 2014   
NEW CROWN ENGLISH SERIES 1-3
Hirokazu YOKOKAWA (Part:Joint Work)
SANSEIDO   Apr 2012   
知へのステップ―大学生からのスタディ・スキルズ 第3版
Yokokawa, Hirokazu (Part:Joint Work)
くろしお出版   Mar 2011   
子どもの認知と言語はどう発達するか―早期英語教育のための発達心理言語学
Yokokawa, Hirokazu (Part:Joint Translation)
松柏社   Aug 2010   
教育・研究のための第二言語データベース:日本人英語学習者の英単語親密度〈音声編〉
Yokokawa, Hirokazu (Part:Joint Work)
くろしお出版   Jan 2008   

Conference Activities & Talks

 
Building a Database of Sentence Construction Familiarity of Japanese EFL Learners: Pilot Study.
YOKOKAWA HIROKAZU, Yabuuchi, S., Satoi, H., Bando, M., Narumi, T., Hashimoto, K., HIRANO AYAKO, HAMADA MAYU, Harada, Y.
電子情報通信学会 思考と言語研究会   Jul 2017   
Effects of Modality Differences on Syntactic Priming in Language Production of Japanese EFL Learners.
Hamada, M., YOKOKAWA HIROKAZU
The 2017 Conference of the American Association for Applied Linguistics   Mar 2017   
Task Effects on On-line Processing of Linguistic Information during Sentence Comprehension by Japanese EFL Learners: A Self-Paced Reading Study.
Narumi, T., Hashimoto, K., Nakanishi, H., YOKOKAWA HIROKAZU
The 2017 Conference of the American Association for Applied Linguistics   Mar 2017   
日本人英語学習者の統語処理の困難性が文章に及ぼす影響:語彙性判断課題による検討
SAKAKIBARA KEIKO, YOKOKAWA HIROKAZU
電子情報通信学会 思考と言語研究会   Jan 2016   
Do Japanese EFL learners make use of animacy information when parsing an object relative clause? -A comparison between auditory and visual presentation
HIRANO AYAKO, YOKOKAWA HIROKAZU
電子情報通信学会 思考と言語研究会   Dec 2015   

Teaching Experience