MIYAHARA Yasuyuki

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Name
MIYAHARA Yasuyuki
Affiliation
Kobe University
Section
Graduate School of Business Administration Division of Business Administration
Job title
Professor

Research Areas

 
 

Academic & Professional Experience

 
Apr 2016
 - 
Today
Professor, Graduate School of Business Administration, Kobe University
 
Apr 2004
 - 
Mar 2016
Associate Professor, Graduate School of Business Administration, Kobe University
 
Apr 2001
 - 
Mar 2004
Assistant Professor, Graduate School of Business Administration, Kobe University
 

Published Papers

 
Yasuyuki Miyahara
国民経済雑誌   217(4) 61-77   Apr 2018
組織における会議費用の存在が社会余剰に与える影響をプリンシパル・エージェント関係を用いて分析する。会議費用が存在する場合,均衡において非効率性が発生することが示される。また,非効率的なエージェントの会議費用の増加はそのエージェントの均衡利得には全く影響を与えず,効率的なエージェントの利得を増加させ,プリンシパルの均衡利得を減少させることが明らかとなる。会議費用削減のための投資が可能である場合,プリンシパルのみが投資の誘因をもつことが示される。
An Analysis on Information Acquisition and Transmission
定兼 仁, MIYAHARA Yasuyuki
国民経済雑誌   213(4) 43-59   Apr 2016
評判におけるステルス・マーケティングの影響に関するゲーム理論的分析
MIYAHARA Yasuyuki, 日野 喜文
国民経済雑誌   209(3) 73-83   Mar 2014
MIYAHARA Yasuyuki, Tadashi Sekiguchi
Journal of Economic Theory   148 1929-1952   Sep 2013   [Refereed]
We study finitely repeated games where players can decide whether to monitor the other playersʼ actions or not every period. Monitoring is assumed to be costless and private. We compare our model with the standard one where the players automatical...
MIYAHARA YASUYUKI
国民経済雑誌   205(4) 39-53   Apr 2012
本論文の目的は有限回繰り返しゲームにおける既存研究を非自明均衡という概念から整理し,有限回繰り返しゲームの分野を概観することにある。非自明均衡が存在することはフォーク定理が成り立つための必要条件である。完全観測の下ではステージゲームの均衡利得ベクトルの一意性はサブゲーム完全均衡利得ベクトルの一意性を意味する。つまり,自明な均衡のみが存在することを意味する。しかし,それ以外の観測構造では必ずしも,ステージゲームの均衡利得ベクトルの一意性は逐次均衡利得ベクトルの一意性を意味しないことが明らかと...
MIYAHARA Yasuyuki
国民経済雑誌   201(5) 79-95   May 2010
経営者,上司,部下の3人から構成される組織を考え,上司と部下はプロジェクト実行のために努力を投入するという状況を分析する.部下が選択した努力をモニターすることができ,モニターすれば部下が選択した努力を完全に観察することができる.しかし,観察された努力はモニターの私的情報となる.経営者はこの情報をモニターに報告してもらわなければならない.このようなモニ
タリング技術がある場合に経営者は誰にモニタリングを委譲すべきかを明らかにした.モニタリング費用が十分に小さい状況を考える.このとき,追加的に...
Eiichi Miyagawa, Yasuyuki Miyahara, Tadashi Sekiguchi
Journal of Economic Theory   139(1) 192-221   Mar 2008   [Refereed]
The folk theorem literature has been relaxing the assumption on how much players know about each other's past action. Here we consider a general model where players can “buy” precise information. Every period, each player decides whether to pay a ...
申告納税制度の契約構造
Kazumi Suzuki, Yasuyuki Miyahara
産業経理   66(2) 109-116   Apr 2006
Miyahara Yasuyuki
国民経済雑誌   190(5) 27-39   Nov 2004
Reputation Effect in Repeated Prisoner’s Dilemma with Costly Monitoring: A Random Matching Model
MIYAHARA Yasuyuki
国民経済雑誌   188(2) 97-108   May 2003
長期的な関係において,相手が過去に選択した行動を観測するには費用を伴うとした場合に,協力が達成可能かどうかを明らかにする。本稿では,ランダム・マッチング・モデルにおいて評判が協力達成のために有効であることを示す。そして,従来の評判効果に関する研究とは異なり,コミットメント・タイプではないという評判を形成することによって協力を達成することができることを明らかにする。

Misc

 
MIYAHARA Yasuyuki
Business Insight   21(2) 47-52   Jul 2013
報酬制度の設計を考える
MIYAHARA Yasuyuki
Business Insight   第17巻,第3号(no.67, Autumn 2009)    Sep 2009

Conference Activities & Talks

 
Communication Enhancement through Information Acquisition by Uninformed Player
Yasuyuki Miyahara, Hitoshi Sadakane
WEAI 15th International Conference   Mar 2019   
Communication Enhancement through Information Acquisition by Uninformed Player
Yasuyuki Miyahara, Hitoshi Sadakane
The 28th International Conference on Game Theory   Jul 2017   
Finitely Repeated Games with Automatic and Optional Monitoring
Yasuyuki Miyahara, Tadashi Sekiguchi
The 27th International Conference on Game Theory   Jul 2016   
Finitely Repeated Games with Automatic and Optional Monitoring
MIYAHARA Yasuyuki, 関口 格
第20回DCコンファレンス(TCERミクロコンファレンス)   Oct 2014   
Finitely Repeated Games with Automatic and Optional Monitoring [Invited]
MIYAHARA Yasuyuki, 関口 格
一橋大学経済理論ワークショップ   Jun 2014   一橋大学