MISC

2009年6月20日

B18 デジタルコンテンツが与える地域の魅力への影響(情報デザインをとおして道具やサービスの社会的な価値を創造すること(2)(情報デザイン研究部会)、情報デザイン,「想像」する「創造」〜人間とデザインの新しい関係〜,第56回春季研究発表大会)

デザイン学研究. 研究発表大会概要集
  • 益岡 了
  • ,
  • 尾崎 洋
  • ,
  • 川合 康央
  • ,
  • 池田 岳史

56
開始ページ
78
終了ページ
79
記述言語
日本語
掲載種別
出版者・発行元
日本デザイン学会

Digital contents are different from the past contents based essentially on text. Digital contents are media which is possible to make the image and the sound exist together. We introduced the digital contents production into the design practice and selected the Kurashiki mid-area as a research zone for the effects of digital contents into the area impression. And we investigated the change in the impression with the experience of their contents. We found the difference to the selection of the route and the impression before and after the experiment. We discovered that the subject has pointed out a charm in that area more concretely after the experiment. Therefore, we confirmed a certain effect of digital contents into the area impression.

リンク情報
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/110007380208
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AA11675172
ID情報
  • ISSN : 0910-8173
  • CiNii Articles ID : 110007380208
  • CiNii Books ID : AA11675172

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