Misc.

2016

An Analysis of Changes in Students' Perceptions of Classes Before and After Participating in an Internship Abroad

Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
  • YOSHIDA Kyoko
  • KINOSHITA Ryu
  • SHIMONAGATA Shuji
  • SHIRAKAWA Ken
  • SUGITA Katsuo
  • TAKAKI Akira
  • TSUJI Koji
  • TSURUOKA Yoshihiko
  • HAYASHI Hideko
  • FUJITA Takeshi
  • Beverley HORNE
  • NOMURA Jun
  • YAMASHITA Shuichi
  • YAMATO Masahide
  • YONEDA Chie
  • YAMANO Yoshiaki
  • OSHIMA Ryugo
  • Ashardianto Sapto
  • BABA Satoko
  • IIZUKA Masaaki
  • ITAKURA Yoshiya
  • KATO Tetsuya
  • Display all

Volume
40
Number
0
First page
297
Last page
298
Language
Japanese
Publishing type
DOI
10.14935/jssep.40.0_297
Publisher
Japan Society for Science Education

<p>教員インターンシッププログラムであるツイン型学生派遣プログラム(ツインクル)は,日本の学 [キーワード]科学実験授業,ASEAN 諸国,教員インターンシップ,文理融合,テキストマイニング 生が文理融合チームを組み,ASEAN 諸国の高等学校において現地の大学生と協働して科学実験授業を実施するものである。本研究では,ASEAN 諸国での科学教育活動前後での学生の学びと成長について,学生の自由記述アンケートをテキストマイニングにより分析した。特に本報告では参加前後での授業に対する学生の意識変化について解析をした。この結果,学生が派遣前には授業を子ども中心の視点で考えていたが,派遣によるASEAN 諸国の高校での授業体験を経て,それぞれの授業の目的や目的に基づくあり方に変容することが示唆された。</p>

Link information
DOI
https://doi.org/10.14935/jssep.40.0_297
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/130007436210
ID information
  • DOI : 10.14935/jssep.40.0_297
  • ISSN : 2186-3628
  • CiNii Articles ID : 130007436210
  • identifiers.cinii_nr_id : 9000397839615

Export
BibTeX RIS