論文

査読有り
2017年

アクティブ・ラーニングを主体とする海外教育インターンシッププログラムの開発と評価―千葉大学ツインクルプログラム受講者の授業観の分析―

科学教育研究
  • 野村 純
  • ,
  • 馬場 智子
  • ,
  • 飯塚 正明
  • ,
  • 板倉 嘉哉
  • ,
  • 加藤 徹也
  • ,
  • 木下 龍
  • ,
  • 下永田 修二
  • ,
  • 白川 健
  • ,
  • 杉田 克生
  • ,
  • 高木 啓
  • ,
  • 辻 耕治
  • ,
  • 吉田 恭子
  • ,
  • 林 英子
  • ,
  • ホーン ベヴァリー
  • ,
  • 大和 政秀
  • ,
  • 米田 千恵
  • ,
  • 山野 芳昭
  • ,
  • 山下 修一
  • ,
  • 鶴岡 義彦
  • ,
  • 藤田 剛志
  • ,
  • 小宮山 伴与志
  • ,
  • 大嶌 竜午
  • ,
  • アシャディアント サプト

41
2
開始ページ
141
終了ページ
149
記述言語
日本語
掲載種別
研究論文(学術雑誌)
DOI
10.14935/jssej.41.141
出版者・発行元
一般社団法人 日本科学教育学会

<p>The TWINCLE program is a teacher internship program which aims to enhance mutual understanding of foreign cultures and to develop students' ability to succeed in overseas internships. In this study, reports written by students who participated in the program were analyzed by a text mining method to evaluate the changes in their ideas about the development and practice of the teaching materials. The results indicate that the students' attitudes towards science classes changed from 'simple lecture oriented classes' to 'problem-solving learning oriented classes'. Therefore, participating in the TWINCLE program is an effective way to change the students' image of the science class.</p>

リンク情報
DOI
https://doi.org/10.14935/jssej.41.141
CiNii Articles
http://ci.nii.ac.jp/naid/130005775734
CiNii Books
http://ci.nii.ac.jp/ncid/AN00036978
URL
http://id.ndl.go.jp/bib/028361014

エクスポート
BibTeX RIS